Colley 0 Postad 7 Augusti , 2008 Hej, Någon som har koll på avstånd i Vättern? Jag undrar hur långt det är till - Karlsborg - Motala - Vadstena - Jönköping Alla avstånd med utgångspunkt Askersund. Mvh Colley Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 512 Postad 7 Augusti , 2008 Karlsborg: 27Nm Motala: 27Nm Vadstena: 27Nm Jönköping: 72Nm Sträckorna är ungefärliga. Genade lite på kortet och lade till lite för det. Senast ändrad av excel319 | 07 augusti 2008 | 12:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Colley 0 Postad 7 Augusti , 2008 Kanon! Tackar! Det är väl lite längre till Vadstena än Motala, då det ligger mer söderut? Mvh Colley Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 512 Postad 7 Augusti , 2008 Nä, det är lite längre till Motala. Det är en längre insegling till Motala, som också ligger längre öster ut än vad Vadstena gör. Detta gäller om man går farledsvis runt Erkerna. Genar du vid Lilla Hals och och förbi Kyttudden, blir det lite kortare till Motala. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Colley 0 Postad 7 Augusti , 2008 Jaha, ok! Tack så jättemycket för hjälpen. Mvh /C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gravis 0 Postad 7 Augusti , 2008 Hej. Askersund-Karlsborg = 27 distansminuter Askersund-Motala = 29 distansminuter Askersund-Vadstena = 28 distansminuter Askersund-Jönköping = 72 distansminuter Askersund-Borghamn = 32 distansminuter Askersund-Domsand = 67 distansminuter Askersund-Granvik = 23 distansminuter Askersund-Gränna = 55,5 distansminuter Askersund-Hjo = 42 distansminuter Askersund-Huskvarna = 70,5 distansminuter Askersund- Hästholmen = 39 distansminuter Askersund-Igelbäcken = 15 distansminuter Askersund-Olshammar = 10,7 distansminuter Askersund-Svedån = 58,5 distansminuter Askersund-Tomteviken = 4,7 distansminuter Askersund-Visingsborg = 56 distansminuter Siffrorna är tagna ur tidningen att segla på vättern. Det står lite kuriosa på baksidan av tidningen som gämförelse är det 45 distansminuter från fastlandet till Gotland. Jag kan starkt rekomendera tidningen, jag hade den som kompliment till kort och plotter för ett par veckor sedan när jag spenderade 5 dagar på Vättern. Dom tipsar om många fina naturhamnar mm. //Gravis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Colley 0 Postad 7 Augusti , 2008 Kanon Gravis! Tack skall du ha! Mvh/C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 7 Augusti , 2008 Om du inte har Bluechart till datorn kan du alltid ladda ned Google Earth och där mäta avstånd genom att lägga rutter etc. www.googleearth.com . Det finns en kul flygsimulator dr också Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser