Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
oceanis

Dålig smak av maringuiden och Vi Båtägare

Rekommendera Poster

Trodde att Maringuiden och tidningen Vi Båtägare trots allt hade bättre omdömme och smak än att sälja dessa tröjor som finns i shopen.

http://www.maringuiden.se/medlemsprodukter/produkter/

Själv är jag seglare men har och har alltid haft intresse för alla sorters båtar och har en uppfattning om att alla ha lika rätt och berättigande på sjön. Vi har alla olika förutsättningar och intressen men det viktigaste är trots allt att man kommer ut på sjön.

Att producera tröjor som är anti mot den ena eller andra båtfararen borde inte höra hemma bland de som har ett intresse för sjön och framför allt inte av maringuiden.

Tycker Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

....en kundgrupp på säkert 1milijon seglare eller fler i Sverige, hur tänker man då om man samtidigt slår dom på käften med ena handen och vill med den andra attrahera annonsörer och användare/kunder  till sin affärsverksamhet ?

jag har gjort/sakt mycket dumt på MG ..men jag tror att detta tar nog 1:a priset !Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Såklart är det inget ställningstagande från maringuidens sida utan en tröja som vår systertidning Vi Båtägare tagit fram och som de vill sälja med glimten i ögat. Vi Båtägare är just en tidning för motorbåtsägare och det är det budskapet de vill tydliggöra med sin T-shirt.

Men självklart står maringuiden på alla olika båtägares sida, det är därför vi så tajt samarbetar med tidningarna Segling, Vi Båtägare och Båtnytt.

Vi Båtägare tog fram T-shirten till båtmässan och den var väldigt uppskattad av både segelbåtsägare och motorbåtsägare. Det gäller som sagt att se budskapet med glimten i ögat och att det är en motorbåtstidning som står bakom den... T-shirten är inte en T-shirt med maringuidenlogga.

Vänliga hälsningar maringuiden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken jävla glimt i ögat? Det är bara ett plumpt försök att verka rolig. Skärpning!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ställningstagandet finns ju i och med att Ni säljer produkten genom shoppen på Er sida, samt att Ni alla sitter under samma TTG-tak!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det var magstarkt att sälja sådana tröjor,,

Vi i Maringarderoben håller på att ta fram tröjor till självkostnadspris med några olika motiv.

Även en keps är på gång till nästa sommarsol.

Skotten i Garderoben

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är så upprörande med dessa tröjor? Tyckte de var kul. Borde finnas motsvarande anti-motor-tröjor!

Eller är det bara jag som är för hårdhudad efter en uppfostran med Monte Python?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ena stunden motorbåt, andra stunden segelbåt.  Ibland segelbåt för motor, näe vilket tröjbytande det skulle bli.  Jag tycker det här bara är plumt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så då kan ni heller inte se ironin på Stig-Helmers t-shirt i sällskapsresan? Den har den klockrena texten  Sailing is a blowjob    Nej ryck upp er lite. Lite grann får man ta. Som sagt Ironi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men gud så fjantigt att irritera sig på några tröjor med lite humor. Det är som att vissa personer ägnar hela dagarna åt att leta fel på MG. Jag skulle vilja ha en antignäll-tröja!:)

Senast ändrad av Yadis | 07 augusti 2008 | 12:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

....jag vill förtydliga detta inlägg men att säga, jag skulle vilja ha en sådan tröja Flört!

Jag gillar inte att segla , men med en affärsmässig synvinkel så är det inte helt bra att stöta sig med en så passa stor och köpstark grupp som seglare är ! Skulle förstå ide'n med tröjan bättre om annonsen bara exponeras via den tidningen som vänder sig till just motorbåtsälskare Skrattande.... för rättvisans skull så borde även en ''anti motorbåts t-shirt'' kunna erbjudas på samma plats ! hahahahaha 

-Visst är det kul å få tycka en massa kloka saker ....hahahahahahaha !!!!Flört

Hej hopp...

//Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Människor i allmänhet har ofta en vilja att identifiera sig. Att tillhöra en grupp utan att för den skull förneka andra grupper med andra intressen eller hållningar. Hur dessa mer eller mindre organiserade grupper av människor får agera, är i Sverige och större delen av världen reglerat av lagar.
Jag respekterar din åsikt angående våra tröjor men kan för mitt liv inte förstå den.

Personligen ler jag stort när jag till exempel ser en dekal med texten Real men don't eat sushi på baklemmen av en stor Cheva pickup. Inte tror jag att ägaren på något sätt menar något illa mot japaner. Han vill bara tala om att han älskar amerikanska bilar. Ju större desto bättre.
Våra otroligt populära tröjor är inte ett försök att förbjuda segelbåtar, även om inspirationen till trycket är hämtat från en förbudsskylt (Den med en bil på som betyder motortrafik förbjuden. Inte förbjud bilar). Men för den som i dessa dagar sitter på en 35 fots Sea Ray med dubbla bensin V8.or, kan det var skönt att få bära en sådan tröja. Om inte annat som tröst i sina försök att övertyga sig om att han gjort ett bra val.

Per, fortsätt tyck om båtar, oavsett typ. Det är kanon. Men livet blir lite lättare om man vågar slänga sig med lite humor.

Tycker Anders Jelving / Vi Båtägare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

orka bry sig! tycker ni om tröjan så köp den gör ni inte det så ge fan i och kolla på den!

va inte så jäkla enkelspåriga. den finns att köpa, glöm resten. enkelt va.  Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som motorbåtstidning Vi Båtägare är det helt OK att marknadsföra tröjan med trycket, vad många reagerar på är väl att den säljs i shoppen på maringuiden.se som jag har för mig ska vara en mötesplats för alla båtägare utan att motsvarande produkt för seglare finns...

Har inte Vi Båtägare en en egen sida där tröjan kan säljas, eller är varje möjlighet till att tjäna några kronor extra så viktig att man medvetet väljer att stöta sig med ett stort antal medlemmar?

Fö. har jag inget emot tröjan i sig, skulle mycket väl kunna tänka mig att bära något liknande med glimten i ögat eftersom jag själv är motorist på sjön.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena på er gott folk! Vilka fula tröjor! Och som nämndes tidigare! Hur gör vi båtägare som både har segel & motorbåtar! hmmm?

byt ut loggon mot en snygg MG logo istället!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta fram en antimotorbåtströja för satiken så slipper vi höra detta gnäll. Är seglare tråkiga och humorlösa människor???

Som någon sa i ett tidigare inlägg: att ni orkar bry er!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klockrent! Med överkryssad MG logga börjar vi snacka glimten i ögat :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur har du kommit över dom??? Dom ska ju inte släppas förrän till våren!

Men visst är dom häftiga?

Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äh, jag köpte en sådan på mässan till lilla gumman som är allt annat än seglingsfrälst. Jag tyckte tröjan var skitkul! Fast, det är klart - om man tänker på det kanske det är hets mot folkgrupp?!!

...skriver lilla jag, som fortfarande saknar Nogger Black på glasslistan...

post-832-1394235574,2766_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Otroligt tramsig tröja.

Även om vissa ser humor i den så sänker det nivån på Maringuiden enligt min åsikt.
Det är tillräckligt mycket tjafs och onödiga spänningar mellan seglare och motorbåtsförare på forumet. Läs tråden Jävla idioter så ser ni ett bra exempel på det.
Tröjan, eller framförallt den attityd den står för, lär inte göra saken bättre.

Låt besserwissrarna på Vi Båtägare sälja den. Men håll den borta från Maringuiden.

IMHO
Fredrik
(seglare och motorbåtsåkare hela livet)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppas solen skiner nästa båt tur då skall jag inte ha nån tröja alls på mig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

. Jätte kul hör-ni-ni.. nej det är snart dax att byta till ngt roligare forum där man inte har så mycket glimtar i ögonen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kanske ska poängtera att jag tycker att komnflikten och tjafset mellan motorbåtsåkare och seglare är ännu tramsigare än en fjantig t-shirt. Men den finns där, både i verkligheten och på vissa forum, så det finns ingen anledning att spä på den med något så banalt.
Det är liksom bara onödigt...

Senast ändrad av FredrikB | 07 augusti 2008 | 20:09

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur fan orkar man bry sig om en sån här sak överhuvudtaget, då har man inte mycket att tänka på, hoppa ur sandlådan nu allihopa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...