Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
BerraS

Färga kapell

Rekommendera Poster

Jag vet att frågan har varit uppe tidligare, men undrar endå om någon har provat att färga sitt kapell i tvättmaskinen med tex nitors textil färg?

Har idag ett grått kapell och vill givetvis färga det mörk blått! Har kollat runt lte på nätet och tydligen finns det en färg som man penslar på (acapella) men låter inte som någon kalas ide tycker jag, bättre att blötlägga/tvätta in färgen.

Någon med erfarenheter kring detta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har provat Acapella. Väldigt svårt att inte få det brokigt och flammigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Acapella går utmärkt att spruta med vanlig lackspruta. Blir jämt och fint och inga tendenser till att bli flammigt. Kom bara ihåg att maskera rutor och dragkedjor om du inte tänkt att byta dom efteråt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man använder Acapella så kan man lika gärna göra ett kapell i tunnplåt eller masonite det blir som knäckebröd ! Men dethåller bort vatten mycket bättre än knäckebröd tycker att Slidemaster är ...så mycket bättre. Mitt förslag är att avfärga kapellet och kör med Herdins textilfärg och inpregnera med Slidemaster. du får ett snyggt och följsamt kappell som inte bryts när du vuker ihop det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

En kommentar till Zinderella!

Om man kokar ner innehållet i Acapella så återstår det ca 25% stoff. Detta stoff går ner i kapellet, det är impregnering, rötskyddsmedel och färg. Nu har man ett kapell som är mer skyddat från slitage än innan. Kapellet kan ibland kännas som stelt, detta är dock övergående.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...