Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
impossibelle

Välkomna alla johnsonbåtsentusiaster

Rekommendera Poster

Hej

Som lycklig, nybliven ägare till en J26:a kände jag mig manad att starta en ägarklubb för oss som valt att åka med Bo Johnsons välkonstruerade och rymliga skutor. Det är min förhoppning att vi ska kunna ha utbyte av varandras erfarenheter och kunskaper (kanske framför allt jag då som är ny som ägare... ;  )) Under fliken ''Båtklubben online'' hittar du in i vårt forum.

I takt med att jag får grepp på alla projekt jag har i pipeline så kommer jag att lägga upp bilder och kanske lite skisser på mina ingrepp. Högt på listan står att limma upp ett nytt innertak. Just nu är det naken plast med limrester och lite skruvskallar här och där och det är inte så snyggt. Tips och råd mottages med tacksamhet. Hade tänkt köpa upp mig på billigaste teakplywooden och smacka upp, takets raka linjer inbjuder till ett sådant förfarande men har någon en bättre idé så är jag tacksam för tips.

Hoppas vi ska få utbyte och glädje av vår sammanslutning, väl mött!

Hälsar tillförordnade klubbmästaren

Johan Schött

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Kolla på bilderna i min sjöbod jag helrenoverade en J26 under 2006-2007

kanske hittar Du något av intresse................................

Hälsningar

sm7bpm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej !

Ytterligare en nybliven lycklig J26-ägare ansluter, har idag ett innertak i teakplywood som jag tänker skruva ner och klä med matta för att få det lite ljusare.

Har också några små skador i gelcoaten som jag tänkte fixa till, vet någon vilken färg man ska använda?

För övrigt tänkte vi segla så mycket som möjligt denna sommar så får vi skriva lista på eventuella förbättringar under tiden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...