waccas 0 Postad 6 Augusti , 2008 Hej på er alla. Jag har en b-30 med 3 st solexförgasare finns det någon som kan säga mig vad för några förgasare man kan ersätta dom med till ett rimligt pris finns det någon som har något så är jag intresserad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 6 Augusti , 2008 Prata med KG-trimmning. http://www.kgtrimning.com/ eller misab http://www.misab.se /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grundlurad 0 Postad 7 Augusti , 2008 Varför vill du byta ut dom? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waccas 0 Postad 7 Augusti , 2008 Jag vet inte riktigt varför jag vill byta,har hört natt det är svårt att få tag på delar samtidigt som allt är mer mekaniskt,jag vet för lite om dessa förgasare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grundlurad 0 Postad 7 Augusti , 2008 Är det nått fel på dom du har? Kolla annars på forgasarteknik.se Dom verkar ha lite delar. Tycker själv att solexarna är bra då dom har accpump och så är dom inte så svåra att justera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snok 0 Postad 7 Augusti , 2008 jag har också solexförgasare på min b23.det finns ju rep sats till dom så behåll dom .otroligt lätta skruva isär.kan vara lita svåra att kalibrera dom annars helt okej förgasare..snok Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waccas 0 Postad 8 Augusti , 2008 Tack för era svar. Jag köpte före sommarn packnings satser till mina förgasare a 980:- st det var packningar,nålventiler samt membran till axpumparna vad jag får uppfattningen om så finns det 2 st munstycken till men dom har jag gjort rena samt hela förgasaren x 3.Jag har köpt ny grejer tänstift,rotor,brytare,konde,fördelarlock,tändkablar,tändspole justerat ventiler ställt tändning men ändå när jag kör båten typ på 2600varv så vill den inte riktigt gå bra har en fundering på om den får för lite soppa eller jag vet inte har hållt på med båten i 14 dagar så jag börjar tröttna nu.En sa till m mig att just b-30 är kännsliga på att kamdrevet kan kugga övert pga ett bakelitdrev.Skall testa en gång till nu i helgen funkar det inte då då tar jag upp båten o river hela motorn och börjar från början Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser