Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
waccas

förgasare

Rekommendera Poster

Hej på er alla.

Jag har en b-30 med 3 st solexförgasare finns det någon som kan säga mig vad för några förgasare man kan ersätta  dom med till ett rimligt pris finns det någon som har något så är jag intresserad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt varför jag vill byta,har hört natt det är svårt att få tag på delar samtidigt som allt är mer mekaniskt,jag vet för lite om dessa förgasare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det nått fel på dom du har?  Kolla annars på forgasarteknik.se   Dom verkar ha lite delar. Tycker själv att solexarna är bra då dom har accpump och så är dom inte så svåra att justera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har också solexförgasare på min b23.det finns ju rep sats till dom så behåll dom .otroligt lätta skruva isär.kan vara lita svåra att kalibrera dom annars helt okej förgasare..snok

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för era svar.

Jag köpte före sommarn packnings satser till mina förgasare a 980:- st det var packningar,nålventiler samt membran till axpumparna vad jag får uppfattningen om så finns det 2 st munstycken till  men dom har jag gjort rena samt hela förgasaren x 3.Jag har köpt ny grejer tänstift,rotor,brytare,konde,fördelarlock,tändkablar,tändspole justerat ventiler ställt tändning men ändå när jag kör båten typ på 2600varv så vill den  inte riktigt gå bra har en fundering på om den får för lite soppa eller jag vet inte har hållt på med båten i 14 dagar så jag börjar tröttna nu.En sa till m mig att just b-30 är kännsliga på  att kamdrevet kan kugga övert pga ett bakelitdrev.Skall testa en gång  till nu i helgen funkar det inte då  då tar jag  upp båten o river hela motorn och börjar från början

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...