Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
Mangemask

Upphittad digitalkamera på Vasholmarna

Rekommendera Poster

Hej,

Har en fin digitalkamera som är upphittad på Vasholmarna Väst om Grundsund.

Är det någon som tror sig ha glömt sin kamera där på berget, jag tror det var den 25/7 så skriv här på forumet.

Mvh Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen träff här inte.

Då åker den in till Polisen idag. Lämnar den på Kungälvs polisstation så om nån framöver känner sig träffad får ni söka den där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fanns det inga foton på människor i den?  Lägg ut ett par bilder här så kanske de känns igen av någon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller inte med! Inte lägga ut personlig information som man inte vet är OK med vederbörande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, jag lägger inte ut några bilder.

Den finns nu på polisen i Kungälv. Den som glömt sin kamera lär kunna beskriva den utan att jag lägger ut bilder här.

Det jag kan säga är att det var väldigt mycket bilder och framförsallt på väldigt många olika båtar. Därför var det svårt att söka ägaren den vägen, genom att försöka identifiera båttypen.

Ja ja. Hoppas ägaren eller nån som känner ägaren läser här så han/hon återfår den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man skall kanske börja med att fotografera ett vitt papper med namn, adress och telefonnummer. I dagens digitala värld borde det vara relativt lätt att fixa en sådan bild.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja en sak jag gjort efter detta och som skulle underlätta om jag glömde eller tappade min kamera. Det är att lägga en lapp/visitkort med namn adress och telenummer. Då är det busenkelt att hitta ägaren. Tyvärr låg det ingen sådan i fodralet jag hittade......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra tips, det ska jag göra.  Men hörrni, inte är väl ett fotografi på en persom att betrakta som personlig information?  Det tycker iaf inte jag. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan så vara  du får väl beskära bilden så det inte syns att jag inte var på jobbet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och klipp bort damen intill, och haschpipan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I vissa digitalkameror, som t.ex min Canon 350D, kan man ju programmera in ägarens namn så att det syns i EXIF data till varje bild. Men då gäller det att ha ett namn som skiljer från mängden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan det nog vara. Även en vanlig normal bild kan tex visa en person på en plats och tidpunkt som han inte borde vara på.

Som den där sneseglaren som sa till sambon att han skulle ut med båten ett par dar och tog flyget till Spanien istället. Som det visade sig ett sjöräddningslarm senare. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man får inte lägga ut bilder på personer utan tillstånd!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...