slav3r 0 Postad 5 Augusti , 2008 hej någon som har nått tips. Har en mercury 90 optimax - 07 som har ojämn gång , jag kan ligga på 4000 varv så sänker den ned sig några sekunder sen kommer den igen den lägger aldrig av. även när jag kör på tomgång åker varven upp o ner . det är inte konstant utan händer lite då och då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 6 Augusti , 2008 Hej, Eftersom motorn är såpass ny och garanti fortfarande gäller skulle jag vara försiktig med att göra nåt själv annat än att kolla att det inte är nåt problem med bränsletillförseln fram till motorn, bränslefiltret rent och ev prova med en omgång nya tändstift. Nu vet jag inte om det sitter ett vatten/bensinavkiljande filter på motorn, men sådant filter kan man kolla om det ev kan finnas vatten i och då tömma vattnet. Om det inte finns vattensepararenade filter på motorn så kan det finnas en burk innan motorn som man kan kolla och ev tömma. Problem med vatten i tanken är vanligast om man har inbyggd fast tank. Insprutningssystemet är inget man som vanlig brukare bör ge sig på, verkstan kan koppla in dator och läsa ut om nåt motorvärde är galet. Kan vara nån sensor som inte lirar osv. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 6 Augusti , 2008 det finns en givare i botten på vaperseparatorn som känner av om det finns vatten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bodpat 0 Postad 6 Augusti , 2008 prata med återförsäljaren. skriv gärna vad det var för fel sedan när du vet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
slav3r 0 Postad 6 Oktober , 2009 det var en tändspole till ena cylindern som felade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser