Gå till innehåll
fredag 18 april 2025
JockeWik

Yamarin 64 DC - pentry? Diskho/tank/gaskök

Rekommendera Poster

Hej,
Mycket vill har mer..... Har nu använt min styrpulpet som jag köpte till i sommar ca 50h, och sneglar redan på ett uppbyte. Skrattande

Har tittat runt på DC-modeller runt 6-6,5m och har nu fastnat ordentligt för 64DC, men har inte hittat någon bild eller närmare info om vart pentryt kan installeras?! Någon som har det i sin 64 DC här på forumet, som kan bidra med lite bra bilder? Jag har hittat mycket annat här på MG men inte detta!

Det är ju så gött att sitta o drömma.....  Flört

Mvh Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har följt 64an nu i ca 2 år och ännu inte hittat nån med tillägsutrustningen gas spis som det står om i broschyren för Yamarin. Misstänker att det kan vara en lös gasolspis som ev passar att ställa på ruffluckan - nån som vet?

Har själv tilläggsutrustningen diskho och färskvattensystem och det är både praktiskt och fungerar bra.

Annars så tror jag att det mesta är beskrivet i medlemmarnas Sjöbodar och fotoalbum samt i tråden Äntligen beställd som handlar mest om Y 64 och nu har ca 160 svar och över 6400 visningar - snacka om populär tråd i MG. :-)

Visst är det härligt att fundera, planera och drömma om framtida investeringar och båtturer - önskar en fortsatt trevlig båtsommar. Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När det gäller spisen såg jag i Yamarins tillbehörsprislista från 2006 under övrigt på sista sidan Kök Bright Spark nämnas. Där nämns att den passar till 5930, 5940, 6130 och 6420. 64 DC står inte omnämnt men bör rimligen innefattas ändå. Köket kostar enligt samma prislista 1065:- men det förefaller vara samma som min lokala handlare saluför för ungefär hälften.

http://www.brightspark.info/?page=listing&id=57 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaa, angående spisen hittade jag också en kort kryptisk mening från Yamarin om att Gasolköket placeras i pulpit framför passagerstolen....
Diskhon - sitter den monterade i sidan, framför passagerarstolen? Antar att det är den man ser på PatricS bild i hans fotoalbum?! En fråga om en - är det inte risk att man slår i den vid lite skumpig färd? Grabbhandtaget som sitter monterat i sidan för främre passageraren, går det att hålla i sig när dikshon är monterad? Eller kan den fällas in i väggen?!

Mvh Joakim

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Handtaget vid passagerarstolen är borta och där sitter diskhon i stället.
Vanligtvis så håller man i handtaget på ruffluckan och då måste stolen vara framskjuten så långt det går. Vid kraftig sjögång så står man och tar upp landningarna efter luftfärderna :-) med benen och hela kroppen i stället för att sitta och få ont i ryggen/nacken eller rumpan.

Vårt gasolkök är med engångstub och ser likadant ut som yamarins - tror jag - och kostar ett par hundra på billighetsaffärerna. De är lite känsliga för vind.

Fortsätt drömma - nu går båtpriserna ner. Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...