Eken 5 Postad 5 Augusti , 2008 Har kommit över en liten gummi jolle och tänkte hänga på min 6hk motor på den men på akter spegeln står det max 4 hk.... Vågar jag hänga på min 6 hk eller kommer båten inte hålla? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 5 Augusti , 2008 Klart det håller! Jag har en 9,9 hästare på min gummibåt som är specad för 5. Det handlar ju om hur man kör, gissningsvis kan du med en 4hk köra precis hur som helst i vilka vågor som helst utan att något går sönder. Det bör man väl inte göra med 10hk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eken 5 Postad 5 Augusti , 2008 Jaja då behöver jag inte va spec orolig:) Tror ni den klarar att plana med en 6 hk på eller är det för klent? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wilderwein 2 Postad 5 Augusti , 2008 Jag är ganska övertygad om att du kommer plana! Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eken 5 Postad 8 Augusti , 2008 Har nu varit ute och provat gummibåten med min 6hk och den kommer upp i plan med mej i båten om jag lutar mej framåt:) Funderar på att montera på sådana där trim fenor på motorn. Kommer den gå upp lättare i plan då tror ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 511 Postad 8 Augusti , 2008 Köp en rorkultsförlängare så att du hamnar längre fram i båten. Då slipper du att luta dig och kan också sitta mitt i båten, så att den inte lutar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser