MatS_46 0 Postad 5 Augusti , 2008 Hej. Har en nyinköpt båt med en Mercury 40hk på. Har märkt att när jag har lämnat den helt upptiltad vid bryggan, så dan därpå har motorn sjunkit. Vad kan det bero på, är det helt normat? Antar att det är hydralolja i systemet, kan det vara för lite olja? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 5 Augusti , 2008 kan kanske var det, kolla oljan med motorn fullt upp tiltad,kolla att den manuella release skruven är åtdragen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snej12 0 Postad 5 Juli , 2012 Hej Mats, fick du bukt med problemet?? Har samma fel på min nyinköpta 40HK Mercury. :/ Mvh - Jens Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 5 Juli , 2012 du ska fälla ut stödet för motorn när du lämnar den förövrigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lennerklint 0 Postad 30 Augusti , 2013 Har precis samma problem med min Mercury 50hk EFI. Motorn går inte att tilta ut alls i lite högre hastigheter heller. Var det någon som hade nån slags lösning på problemet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snej12 0 Postad 30 Augusti , 2013 I mitt fall var det mycket riktigt den manuella release-skruven som inte var åtskruvad tillräckligt. Sen dess har tilten fungerat perfekt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lennerklint 0 Postad 2 September , 2013 Var den svår att komma åt att åtgärda själv? Någon som har sprängskiss på powertrim från 2008? Hoppas det är samma problem på min då det annars verkar bli en halvdyr reparation. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snej12 0 Postad 2 September , 2013 Absolut inte svårt, dock behövde jag lossa en av skruvarna för motorinsfästningen för att komma åt skruven som satt på styrbord sida. Du borde kunna klura ut vilken skruv det handla om, bör vara synlig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-L 37 Postad 2 September , 2013 Har samma trassel på min 90 hk Yamaha 2-takt. Om det är för lite olja i systemet så brukar hydraliken rycka och gå knyckigt när du tiltar motorn. Det problemet har jag inte Sätter alltid ut transportstödet när jag lämnar motor och trimmar in tilten/hydraliken i cylindrarna igen. Enligt en kunnig vän så ska man helst inte lämna cylindrarna i fullt utryckt läge. Ska även på denna vara en skruv att dra åt, ska vara enkelt. Men min sjunker så sagta att jag inte kommit mig för att göra något åt det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser