Gå till innehåll
fredag 14 februari 2025
Yammi

Extremt liten länspump att länsa Yamarin 64 med

Rekommendera Poster

Är det någon som vet om det finns extremt små länspumpar med nivåvakt avsedda för båtbruk? Jag behöver endast en pump som har en kapacitet på kanske 1-2 liter per timma, eller inte ens det! Det vore guld om det fanns någon stor som en äggkopp på marknaden men misstänker att det inte går det?

Motorbrunnen i min båt (Yamarin 64DC) har tapphålet under vattenlinjen med resultatet att det alltid står 5 cm vatten i min motorbrunn. Riktigt ogenialisk konstruktion! Hur tänkte de?!

Eftersom jag har ett helkapell som täcker båten från för till akter får jag endast in stänkvatten från det att jag kör samt de rackarns regndroppar som letar sig ner tack vare att utombordaren trycker ner kapellduken då jag tiltar upp den så att dropparna kan hamna i motorbrunnen. Under en veckas rejält regnande kanske det rör sig om ett par liter. Skulle vara kanon att slippa svampa ur motorbrunnen varje gång! Med en liten äggkopp längst ner i motorbrunn skulle jag slippa det Tungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmmmmmmmmmm??????

Förstår inte problemet och jag hittar inte det numret på biltema på nätet.
Kan du förtydliga lite - tack. :-)

Har du nån bild på kapellet - kostnad? Hur / Var sydde du det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, alltså jag har ju korkat igen länshålet till motorbrunnen eftersom där annars står en halv dm vatten konstant! När jag kör kommer det ju dock ibland in en del stänkvatten och en mycket liten mängd av regnvattnet letar sig också ner i motorbrunnen. Jag vill allstå slippa ösa ur detta vatten för hand och tänkte att det kanske finns någon riktigt riktigt liten pump som kan hålla motorbrunnen konstant torr och fin :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jomenvisst....sök på 25-980 så hittar du en liten söt dränkbar pump för blott 49,90Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...