Lil-Bossan 0 Postad 4 Augusti , 2008 Tjéna på Er. Jag är på jakt efter en bra segelbåt som man kan semestra i för ca. 100000 till 150000. Finns det någon som har några bra förslag. Tack på förhand. /Lil-Bossan/ Senast ändrad av Lil-Bossan | 04 augusti 2008 | 18:12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lil-Bossan 0 Postad 4 Augusti , 2008 Jo här vräker regnet oxå (Göteborg) Båten ska både vara trygg och snabb. (Går det) Anledningen att jag letar båt nu är för att jag precis har fått tag på en båtplats. Vi är två pers. men vill kunna ta med kanske två till någon helg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eriksen 0 Postad 5 Augusti , 2008 Hej! Titta på compis 28 5 kojer, hyfsad ståhöjd, stor sittbrunn. MVH Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Icesteppe 0 Postad 5 Augusti , 2008 Rekommenderar Albin 78, en jättetrevlig båt med 5 kojer. Byggd i många exemplar, så det finns alltid ett hyfsat utbud av begagnade. Ligger väl ungefär på 120000 prismässigt. mvh //Ilkka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 185 Postad 6 Augusti , 2008 Sunwind 26? Johnsson 26? Shipman 28? Finns hur många modeller som helst som uppfyller dina krav. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 6 Augusti , 2008 Rekommenderar er verkligen att titta på en Albin 78. Den har ståhöjd, en bra diesel (som kan renoveras för en mindre peng om så är nödvändigt), toa, seglar bra, mycket båt för pengarna. Hör av er om ni vill ha mer info. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
winga750 0 Postad 7 Augusti , 2008 Nord 80 tror jag skulle passa din kravspecifikation. Trygg, välseglande, 4 kojplatser och rejäla stuvutrymmen under sittbrunnsbänkarna. Jag hade en mellan 1976 och 2005,och skulle inte bytt till en Winga 750 om min sambo inte var så känslig för solen. Ett doghouse skyddar bättre än en sprayhood. Det finns några prisvärda objekt till salu på blocket. http://www.blocket.se/vi/16467104.htm?ca=11_s http://www.blocket.se/vi/17325109.htm?ca=11_s /Karl-Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Comfort4 82 Postad 10 Augusti , 2008 Kolla in Omega 28 an välbyggd båt som seglar bra och yål lite vind . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chardonnay 0 Postad 13 Augusti , 2008 Förutom ovan nämnda så är Scampi trygg /hyfsat snabb. (går att få för 150´ ) Även Smiling är en välseglande & trygg båt som man ofta kan få till bra pris. Trygg & rymlig är Polca 28:an. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser