Fyrtel 0 Postad 3 Augusti , 2008 Hej.. nu har jag äntligen fått allt att fungera utom färskvattnet ombord.. ? tanken har ca 30l i sig, alla kranar är stängda , när jag slår på watersystem på panelen (uppe på däck) lyser lampan men pumpen går ej igång.. finns det fler knappar man skall sätta på för att få vattnet å fungera.. den skall väll jobba upp ett tryck.. vacum eller något.. finns det någon med sunda ideer.. det är en Sea Ray Sundancer 250 från 1996. med en johnson pump) .... // P Senast ändrad av Fyrtel | 03 augusti 2008 | 21:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elniklas 0 Postad 3 Augusti , 2008 Hej! Byt pump är mitt tips antagligen är tryckvakten trasig så var det med min pump i våras iallafall.Har själv en Searay 250 sundancer dessa membranpumpar kan bli lite tråkiga om de inte är använda på ett tag./ elniklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 3 Augusti , 2008 Om du bara kommer åt pumpen så kan du ju alltid prova att lägga spänning direkt på den, både före och efter tryckvakten. Då borde det vara lätt att se om det är matningen eller pumpen/tryckvakten som det är fel på. En säkring kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 3 Augusti , 2008 Hej! Det brukar finnas en strömbrytare någonstans i närheten av köket som slår på pumpen också. Kollat det? Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fyrtel 0 Postad 4 Augusti , 2008 Ok tack.. jag skall kolla .. hoppas att det finns en knapp vid köket oxå.. har inte lust att byta pump då den förra ägaren gjort det förra året.. men saker kan ju gå sönder ändå... /p Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elniklas 0 Postad 4 Augusti , 2008 Hej! På min 250 -97 finns det inte någon mer strömbrytare än den på panelen vid förarplatsen märkt watersystem,men pumpen sitter ju ganska bra till så mät spänningen fram till pumpen före och efter tryckvakten/elniklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glastron25 0 Postad 12 Augusti , 2008 Mät på kablarna fram till pumpen om du har ström där, hade detta problem själv för ett tag sedan, det visade sig att det var glapp i kabeln i panelen där du slår i gång pumpen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser