Yammi 0 Postad 3 Augusti , 2008 Håller på att hjälpa en vän att köpa en båt av det förträffliga märket Yamarin Är det någon som vet vilken information man kan utläsa ur tillverkningsnumret (det som är stansat på skrovet)? Hur utläser man den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 3 Augusti , 2008 Lite gissning blir det här...: Mitt nummer börjar med FI, dvs båten är tillverkad i Finland. Sen bindestreck och AMT som betyder att det är AMT som tillverkat båten (som nu tillverkar och säljer under eget märke) Mina tre sista siffror i numret som sen följer är 999 och jag vet inte vilka två siffror som berättar att min är tillverkad 1999. Kanske ger lite vägledning? Lycka till, Yamarin gör i allmänhet fina båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 3 Augusti , 2008 I de sista fyra tecknen kan man utläsa - tror jag: - fjärde från slutet brukar va en bokstav, tillverkningsmånad, A för jan, B för feb osv... - tredje från slutet är en siffra som talar om vilket år den är tillverkad, ja tex årsmodell 05 kan var tillverkad i slutet på 04 - som det var på bilar tidigare. - de två sista siffrorna talar om vilken årsmodell det är. hmmmmm blev du klokare av detta? :-) Senast ändrad av PatricS | 04 augusti 2008 | 08:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 4 Augusti , 2008 Tack för svaren. Det kommer nog att hjälpa oss! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passo 2 Postad 11 Augusti , 2008 Hej, sista siffran är årsmodell! Mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser