Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
Zeke61

Vad är detta för en båt?

Rekommendera Poster

Kan någon hjälpa mig med att sätta en stämpel på denna båt? Har ingen aning om årsmodell eller modell överhuvudtaget. Ägaren innan hade ingen aning heller. Frågar detta främst för att få reda på hur stor motorstyrka den orkar med. Är drygt 4 m lång. Det är nåt klistermärke på sidan där det står Sala, Silverstaden typ. HJÄLP!!!

post-10004788-1394235570,1068_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, vet inte vad det är för modell men jag äger själv en trimmaran av märke ryds, 4,25 lång och jag skuller rekommendera 30-50hk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tittade på en Evinrude 60 hk -85. Kan den vara för stor/tung? Hittar som sagt ingen skylt som rekommenderar motorstyrka på båten. Sitter just nu en 28 hk Suzuki DT28 fr 79-82 på den. Går typ 20-25 knop med 2/3 pers. Men klart sämre vid fler. Finns plats för 5 pers. Kan det fungera med 60 hk?

post-10004788-1394235570,5674_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det ser ut som en Trifoil 70DL ( 4,16x1,68m) med ett annat typ av fördäck än normalt. Trifoil tillverkades i Strömmen i Norge. Sök på google så får du fram lite bilder som du kan jämföra med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har letat och letat.. det finns likheter här och där men ingen som ser exakt ut som den jag har, tyvärr. Vill som sagt få fram modell, tillverkningsår samt max motorstyrka.

En annan fråga som dykt upp är durken. Dubbelbottnad, kan det vara så att den ursprungligen var självlänsande? Det är en öppning i änden vilket gör att det smyger in en hel del vatten där. Skall öppningen kanske korkas igen? Jag vet inte. Kanske någon annan vet.

Tack för hjälpen ni som svarat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...