RodeOrm 0 Postad 3 Augusti , 2008 Jag har en Yanmar GM3 som har några år på nacken. När jag kört motorn någon timme, stänger av den och försöker at starta igen så går det inte. Startmotorn vill inte dra runt ordentligt utan det går väldigt kärvt. Efter att motorn vilat i ca 10 minuter kan den startas igen, fortfarande går den kärvt på startmotorn. När motorn går, är det inga som helst problem. Ingen oljerök eller missljud. Lite fakta: * Batteriet är nytt * Motortemp, sötvatten ca 80 grader * Drar inte nämnvärt med olja, ingen missfärgning i oljan * Normalt med kylvatten komer ut med avgaserna ( vad jag kan bedömma) Hjälp mig gärna med tips och ideer på vad mitt motorproblem består av? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 3 Augusti , 2008 Kolla först att 12 volt går fram till startmotorn när du försöker starta, så har du uteslutit det problemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RodeOrm 0 Postad 3 Augusti , 2008 Jag kan kolla det, men det är full rulle på startmotorn när motorn är kall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RodeOrm 0 Postad 4 Augusti , 2008 Någon som har ytterligare tankar och ideér om vad problemet kan vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 4 Augusti , 2008 Har du kollat kolen i startmotorn? Hur går den om du öppnar ventilerna i motorn för handstart? Antar att det är en 3GMD 22,5 hk som du har? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RodeOrm 0 Postad 5 Augusti , 2008 Motorn är en GM 3 30 hk, ska kolla om startmotorn går lättare runt om jag öppnar ventilerna. Om kolen i startmotorn är dåliga borde jag inte ha samma problem när motorn är kall? Tackar för alla goda ideér Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser