Jel1911 0 Postad 2 Augusti , 2008 Har råkat ut för lite motorprobelm men min VP AQ 151. Tidigare på säsongen gick motor dåligt innan den blev varm. Det tog ca 10 min innan det gick att dra på. Innan dess verkade det som den inte gick på alla cylindrar då man drog på. Då motorn blev varm försvann problemet. Nu i veckan låg jag och körde på ca 5000 rpm då plötsligt tappade motorn kraft och gick bara på ett par cylindrar. Gick inte att köra mer än i ett par knop och motorn dog med jämna mellanrum. Går hyggligt utan belastning men då man lägger in växeln går den helkasst. Om man arbetar med gasreglaget fram och tillbaka under körning gick det att hålla i gång motorn till man kom i hamn. Dett får mej att tro att det sitter i bränsletilförseln. Pump och filer är bytt. Förgasarna verkar bete sig annorlunda i förhållande till varandra. Då motorn går på tomgång verkar det spruta bensin från luftmunstycket på den ena förgasaen och inte på den andra. Någon ventilnål som har fastnat kanske? Kanske någon som känner igen problemet? Mvh Joakim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser