Malmo_Yamaha 0 Postad 2 Augusti , 2008 Hej Alla Är det vanligt med fuktskador i akterspegel på båtar med innombordare?? På min båt akterspegeln är tjockt ca 13-15cm och jag ser att det finns några ytsprickor... kan det vara på grund av fuktskador, kan det vara så att den är sönder helt igenom, typ att man tappar drevet eller motor?? är mycket oroligt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malmo_Yamaha 0 Postad 3 Augusti , 2008 ingen med erfarenhet angående detta??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
slproject 0 Postad 3 Augusti , 2008 Tror att det är rätt vanligt, iaf på de amerikanare jag stött på... har ingen kunskap om huruvida ytsprickor kan uppkomma pga av detta men otroligt låter det ju inte. Knacka hårt på akterspegeln och lyssna på ljudet, bör låta stumt om det är ok. Eller låna/köp en fuktmätare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malmo_Yamaha 0 Postad 3 Augusti , 2008 känns lite lättare nu när du säger så, har knackat och det låter solidt och hårt, min båt har stått på land i 2 år så jag tror inte att fuktmätare kan visa någåt med tanke på värmen denna sommar..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 4 Augusti , 2008 Jag har aldrig hört talas om detta på amerikanare...Vilka modeller har du sett det på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser