Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
Michaeeel

Bluddrande utombordare

Rekommendera Poster

Evinrude 50hk -75

Ny impeller, nya tändstift, ny olja i drevet, ny bensin samt rengjorda förgarare.

Går alldeles utmärkt och har inga problem att varva när friläget är i.

Lägger man i växel och kör så börjar den gå dåligt (surar ner sig) för att sedan dö efter ca 3 min.

Kylningen fungerar som den ska.

Vart ska jag börja felsöka?

Tacksam för svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur är nålarna/munstycken i förgararna? är dom slitna? . går motorn på alla burkar ? kollat gnistan? prova ta ett komp prov Mvh johan

Senast ändrad av Johan_leet | 02 augusti 2008 | 18:04

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fin gnista, förgasarna är de inga problem med har bytt alla packningar m.m. Kompet är precis som de ska vara.

Antar att det bara är att börja rota i elen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Står blandningsskruven rätT? , så den får riktigt för mycket bränsle ist för luft och bränsle? . Hur ser stiften ut när du har varvat lite sen lägger i växel och den dör? Mvh johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

okej . Då måste nog du ta ett komprov. skriv gärna väderna.  Har varit med om flera  båtmotorer som har gått att varva hur bra som hälst i friläget men när man lägger i växel så dör är motorn orkeslös och dör. Kan kanske vara dåligt komp. kolla! Mvh johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter som tändspole tycker jag, jag hade själv en Johnsson 40 som gick fint på tomgång men var helt orkeslös. Kolla spolarna!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om en tändspole är spruken så brukar den oftast inte gå alls eller går den så fel tände pga överslag mm . men visst kan mycke möjligt att den kan vara en sprika i den men tvivlar påt. Mvh johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...