Gå till innehåll
onsdag 20 november 2024
2HOT4U

Mercury 40HP -93 Problem med kylningslarm

Rekommendera Poster

Motor:
Mercury 40hk -93 2 takt 4cyl

så fort polaren startar motorn så går kyllarmet enligt boken
den sprutar ut vatten så där är det inga problem

några förslag var man ska börja felsöka?

var sitter tempgivaren o termostaten på den ?

 endast sötvattenkörd

 



Senast ändrad av 2HOT4U | 02 augusti 2008 | 12:28



Senast ändrad av 2HOT4U | 02 augusti 2008 | 12:47

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tempgivaren sitter vid tändstiften,hur vet du att de är kylningen kan också vara olje givaren i oljetanken!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kan det oxå va
ska ner o kika nu så vi får se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det va oljenivåmätaren som var trasig
när jag kopplar bort mätaren slutar det att tjuta

någon som vet hur mkt ny mätaren kostar?



Senast ändrad av 2HOT4U | 02 augusti 2008 | 19:13

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

den kostar 211:- 87-12886A6, (mer vanligt att de är oljemodulen de är fel på)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är nog inte mätaren utan det den just varnar för. Och det är att motorn får för lite olja.

Och då bygger det på ditt system för oljematningen. Dom brukar ge up och sen skär motorn.

Är vanligt på alla dom liknande system. Många bygger om till att hälla oljan direkt i trycktanken som förr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

den verkar få olja
vi la i bensinen oxå o den ryker ganska mkt nu
sen sa polaren att ljan hade gått ner lite

vi tog bort kabel som sitter på behållaren då sluta det att tjuta
så det är nog den som spökar

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

oljemodul?

gick två kablar från givaren till en helgjuten grej
är det den som är oljemodulen?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

denna motor har inget varningsystem om den inte får olja bara en givare i oljetanken .som ger signal om det är för lite olja i tanken

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

oljemodulen är en svart liten dosa utav gjuten plast 2st ljus blå kablar till oljegivaren

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

oki
hitta den oxå när vi koppla bort

hur ska man testa om det är modulen eller givaren som är paj

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

finns inget mät schema hur man kollar detta,byt givaren först billigast,modulen kostar mera 700-800:-.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tackar
får börja med den billigaste

var hittar du priserna?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja de är priser från Brunswick Marine generalagent för mercury.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tråkigt det va inte fel på givaren
nästa steg blir att byta behållaren
efter som när vi plocka bort givaren från behållaren sluta det att tjuta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite.

Har samma problem på exakt samma motor.

Finns det någon Tempgivare att byta? vart sitter den? En mek sa att det va värme larm men vattenstrålen är klockren.

Om inte så förmodligen samma problem som du har givare i oljetanken. Vart sitter den?

 

///Micke 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

oljegivaren sitter i båtten på tanken utifrån 2st blå kablar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...