sethakan 0 Postad 1 Augusti , 2008 Hej! Jag har 2 Perkins 6.354 varpå den ena läcker olja från turbon. oljan läcker ner i kölsvinet och det rör sig om ca 0,5l på kanske 5-10h körning. Det ser ut att läcka från ett rör som kommer ut ur turbon och går rakt ner (se bild) Jag kan inte mycket om sådant men har förstått att turbon är oljesmord. Mina frågor är då om det är någon som vet hur det ser ut om jag lossar detta röret (Det sitter en skruv på var sida med oljedroppar), och om det är akut? Kan jag vänta till efter säsongen, man vill ju inte riva nu och va båtlös resten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
swemax750 0 Postad 1 Augusti , 2008 hej. lossa röret och kolla om det är packningen som är trasig. röret du har där är smörjningen till turbon den varvar ganska mycket och kräver smörjning. skär turbon kan det bli väldigt dyrt om man har otur. jag har haft den oturen på en enteprenad maskin turbon rasade oljan flödade in i cylidern som var öppen och det slog stopp vevstaken blev krokig det var ingen billig historiga. mitt råd är att försök täta till läckan det är förhoppningsvis bara packningen som har gått sönder det borde vara snabbt fixat mvh swemax Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sethakan 0 Postad 1 Augusti , 2008 Då skall jag göra det. Tack för hjälpen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser