Janne80 0 Postad 1 Augusti , 2008 Jag har en mindre motorbåt som någon av de tidigare ägarna har monterat in en nylon dyvika genom båda skroven i en försänkning i durken som förmodligen väldigt lätt blir vattenfyld. Så för att de skulle slippa ösa ur hela tiden så gjorde de ett dränerings hål genom båda skroven med en nyon dyvika, men den verkar bara tätat från ovansidan och inte undersidan på skrovet. Den ligger under vattenlinjen vid kölen. Jag har funderat på att lägga igen hålet från båda håll och istället sätt in två självdräneringar baktill eller två dyvikor som lätt kan skruvas ut för att tappa ur vatten ur durken. Det sitter även en dyvika baktill mellan skroven för dränering av vatten som kommer in mellan skroven. Eller så lägger jag bara igen hålet och skippar alla dyvikor ut från durken, ösa med kar eller läns är kanske enklast då jag har överdrag på båten om det regnar. Vad skulle ni ha gjort? Det jobbiga blir att lägga igen hålet från båda håll då det är ett dubbelskrov och lite jobbigt då jag aldrig tidigare behövt laga hål genom skrov. Förslag eller rättare sagt, någon som har några goda råd? Jag kan lägga upp bilder på dyvikan senare för att det kanske ska bli lättare att förstå vad jag menar. Senast ändrad av Janne80 | 01 augusti 2008 | 22:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser