strappa 0 Postad 31 Juli , 2008 Har problem med min Johnson seahorse 60. Den dör på tomgången och vill gärna trycka ur sig bensin via förgasarna. Vet inte mycket om motorn så jag vore jättetacksam för lite tips angående dessa problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gizmo 0 Postad 1 Augusti , 2008 Låter lite som om ventilerna inte sluter riktigt tätt....det blir baktryck ur insugsventilen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 1 Augusti , 2008 Hej, Försök årtalsbestämma den först, kolla på Marinshopens hemsida:http://www.marinshopen.se/Hjälpmedel/Modellguide/tabid/74/Default.aspx Sprängskisser på Johnson m fl finns på Ishopmarines hemsida:http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmHomeCcat.jsp?reqFor=29&req4Browse=1&lvlCode=1&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&pCode=A0000008&path=BRP~A0000008&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr= Kan det vara flottören inne i förgasarna som är feljusterad (för högt justerad) eller nålen som den påverkar kan vara utsliten (trubbig) och därför flödar förgasaren över? Se bilden (på en Johnson 60 hk 1980 som exempel). /Bo Senast ändrad av bossee | 01 augusti 2008 | 13:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
busterowner 0 Postad 1 Augusti , 2008 Tjena, jag har en Seahorse 35hk som hade liknande problem. Jag köpte ett renoveringskit till förgasaren och ett liknande tll bensinpumpen. Det var skitenkelt att montera, och jag är absolut ingen motormekaniker, och efter detta går den som en klocka. Även på tomgång. Jag har ingen kunskap om hur lika dessa motorer är varandra, men ville ändå komma med en erfarenhet. Good luck! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strappa 0 Postad 6 Augusti , 2008 Tack för tipsen.ska kolla upp det och återkommer i ärendet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hobbe74 0 Postad 14 Augusti , 2008 Har ett liknande problem med min Johnson 60 Hk-85. I det nedre förgasarinsuget ligger det kvar bensin. Motorn beter sig på likande sätt. Går bra på höga varv men får problem på låga. När man ska gasa på snabbt så är det en märkbar fördröjning. Den får för sig lite då och då att bara gå på en cylinder. Har bytt båda tändspolarna samt kablarna. Nyfiken på hur det går för dig. /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
erraw90 0 Postad 21 Augusti , 2012 Hej har precis samma problem med min Seahorse 60 -82 och undrar om ni fick löst problemet och vad det var i så fall? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser