Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
importen

hämta båt i tyskland

Rekommendera Poster

finns det någon som har erfarenhet att hämta beg. båt i tyskland själv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tillägg

om det tillkommer nåra kostnadrwe eller är det bara att köra hem

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi köpte en en beg. Uttern i Tyskland med regad trailer, varför vi fick kostnader för denna annars nada.mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bara att hämta. En del skulle väl hävda att du behöver regga eventuell kärra när du kör över gränsen men det går att spela dum svensk också. Se till att ha tillräckligt stor bil samt tillåten körkortskombination bara. Själv använde jag en BMW X5 när jag var ner till Tyskland i Påsk och hämtade hem min DC. Inga som helst problem. Bonus att kunna stanna i Putgarden å handla på Bordershop också! Var ju några kilo kvar att fylla innan övervikt! Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som kan säga något generellt om priserna i tyskland kontra Sverige. Är det värt att leta där? några särskilda båttyper som är billigare där?

Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det skiljer  ca 25 till 30 tusen tex på en Bayliner 2052 som jag har tittat efter

och sen tycks dom vara mer underhållna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där med att dom är mer underhållna är inget vi trots en massa resor till Tyskland kunnat upptäcka. Ok, bilderna är väl möjligen lite fräckare men inte båtarna i verkligheten. Sorry/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

http://www.boatshop24.se/web/se/start/m/index.htm

Där spenderade jag ohälsosamt mycket tid innan mitt båtköp. Blev dock en jag hittade via Ebay tillslut. Det där med att de är bättre i ordning tror jag är högst induviduellt. Men på många ställen i Tyskland så är det dåligt med sjöar så man gör lite mer som i USA där man låter båten stå på kärra, lägger i och åker någon dag och sedan tar upp och spolar av. Därav tror jag många tycker skicket ser finare ut på många av båtarna. De blir generellt mindre använda på vissa ställen av Tyskland. Ska tveklöst plocka hem en igen när det blir dax om några år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...