skidoo 0 Postad 28 Juli , 2008 Hej, vi ska åka från Öresund ner till Sthlms skärgård i slutet på denna vecka o åka omkring i ca 10 dagar, funkar det att bada eller ska man ställa in sin semester Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 28 Juli , 2008 Det där är jättesvårt att svara på. Olika mycket på olika ställen på olika dagar. På ena sidan av en ö är det massor men ingenting på den andra. Läs mer här: http://www.ab.lst.se/templates/Proj_Page____8941.asp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alvarsson 0 Postad 28 Juli , 2008 Jag var ute runt Sandhamn i helgen och där var det mycket cyanobakterier (a.k.a. blå-gröna giftalger). Det gick dock bra att hitta vikar där det inte var så farligt och jag var själv i utan problem. Men har man barn med sig så kanske man skall ta sig en funderare på om det är så lämpligt och likaså om man är känslig. Jag jobbar ute vid Gåshaga på Lidingö och så här långt in i skärgården har bakterierna inte nått än, så vill man komma undan så skall man hålla sig borta från ytterskärgården och ta sig lite längre in. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 28 Juli , 2008 Låg en vecka vid samma ö i Stockholms skärgård, det var olika från morgon till kväll, från dag till dag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser