Patric_E 0 Postad 28 Juli , 2008 Har en cdi som spontantänder på 1ans cyl, är sugen på att laga den, all hjälp är välkommen, vad brukar paja, hur kollar man komponeneterna, hur får jag rätt komponenter osv??? Annars så blir det att beställa från Boatfix eller MSO, har kollat deras sidor men på MSO så finns inte exakt mitt nr med (TIA02 10 611) någon som vet vilka siffror som måste vara lika? Någon som har erfarenheter av att beställa från dessa? Fraktsätt? Betalning? Leveranstid? Hur man går till väga då man vill köpa från annat land? OSV? Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 28 Juli , 2008 Jag har beställ mycket från usa. Dock aldrig från ovanstående. Men inga konstigheter. Ofta får man maila dom o fråga vad frakten kostar till Sverige innan man beställer. Sen betalar man med kreditkort online. Man får räkna med att man får betala moms(25%) och tull(cirka 3%) på allt man tar in, men en del paket slinker igenom. Om paketet skickas med DHL o liknande så åker man alltid på tull o moms. Skickas paketet med USPS(USA post) så verkar man ha större chans att slippa tull moms. Det brukar ta max 14 dagar att få paketet, ofta snabbare ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 28 Juli , 2008 Boatfix är 100% seriösa. Mycket bra kundservice, svarar på mail senast dagen efter. Jag har köpt flera gånger av dem. Som Yadis skriver så får du ett pris på varan frakt till Sverige som du betalar med kort på nätet. Dom använder sig av USPS, mina paket fick jag lösa ut på posten mot tull/momskostnad. Det brukar ta ca 1 vecka innan du har prylarna. Frakten för CDI-boxen gick på $6.90. Kommer inte ihåg tullkostnaden men jag tror det var några %. Momsen är ju 25% Sub Total : $44.63 Shipping Type : USPS Priority (for PO Box, AK, HI, PR etc) Shipping : $6.90 Tax : $0.00 Total : $51.53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patric_E 0 Postad 28 Juli , 2008 Tack för era svar, då vet jag att om inget annat fungerar så kan jag tryckt beställa från Boatfix. Vet du hur det är med cdi, min heter TIA02 10 611, har läst här inne att TIA02 är min box 10 är versionnumret och 611 tillverkaren, om så är fallet behöver jag bara få tag i en box som heter TIA02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 28 Juli , 2008 Skicka en fråga till Boatfix så får du mest troligt svar dan efter, dom har bra koll på detta. Uppge din motorbeteckning(CDI beteckning) och fråga vad en CDI med frakt till Sverige kostar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_JJ 0 Postad 28 Juli , 2008 Jag har beställt från Boatfix ett par ggr.... Aldrig några problem!! Alltid bra o proffsigt bemötande Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patric_E 0 Postad 28 Juli , 2008 Ok, hur har du betalat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patric_E 0 Postad 28 Juli , 2008 Hittar ingen mailadress till boatfix? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_JJ 0 Postad 28 Juli , 2008 Betalade me kontokortet vid ut checkning när man fyller i adress o allt efetr beställningnen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patric_E 0 Postad 29 Juli , 2008 Ok, paypal hade känts säkrare, men Boatfix verkar som man kan lita på. Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 29 Juli , 2008 Gå via Help Desken. Om du har Swedbank går det att skapa e-kort, d.v.s engångskort för handel på Internet. Du bestämmer själv hur mycket du vill ladda kortet med. Kanske andra banker har liknande möjlighet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patric_E 0 Postad 29 Juli , 2008 Ja just det, har Nordea men tror dom har liknande. Mailade till Boatfix och frågade om cdin, fick svar att ringa direkt till CDI Repair, svarade och frågade efter mailadress till dom, vet du någon mail eller hemsida till dom? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 29 Juli , 2008 CDI Electronics / Rapair Incorporated http://cdielectronics.com/About/tabid/53/language/en-US/Default.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patric_E 0 Postad 29 Juli , 2008 Sökte på TIA02 på Boatfix och då kom det upp flera boxar, såg att 117-TIA02-12 fanns både till Mercury och Mariner/Yamaha, stor prisskillnad. Borde det inte vara samma box? Kan det vara så att det bara är olika anslutningar, tänkte om det är samma box, borde det vara samma kabelfärger ut ur boxen, då är det bara byta tex till ringkabelskor som passar min motor,eller? Eller kan det vara samma box men olika kablar ut ur den,antalet kablar tycker jag skulle vara samma på båda boxarna, sen kan man ju ta reda på vad dom betyder på en Mercury och koppla rätt på min Yamaha, eller vad tror du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser