Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
Jacobjs

Begagnad Ryds 568 GT

Rekommendera Poster

Hej!

Som nybliven oerfaren båtfantast så känns det kul att ha hittat ett forum där man kan ställa dumma frågor till garvade sjöbjörnar ;)

Som jag skrev tidigare så har jag ingen sjövana överhuvudtaget men blev helsåld efter att ha varit ute med en god väns båt en hel del.

Jag har nu fått ett erbjudande ifrån en kompis som ska skaffa en ny båt att köpa hans gamla. Det är en Ryds 568 GT av 2006 års modell. Jag har för mig att det är en 80HK Yamaha motor i, maxfart 35 knop.

Båten är nyservad, fin och fräsch och verkar i mina nybörjarögon gå som på räls.

Priset jag skulle få ge är 60.000 för den, vilket känns som en kanondeal när man tittar på blocket men jag ville ändå rådfråga här först innan jag slår till.


Skulle gärna också få lite råd om vilka utbildningar ni tycker att jag bör gå innan jag börjar leka runt med den nästa sommar. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som ett riktigt bra pris.

Du bör ta förarintyg. T.ex medborgarskolan drar igång såna kurser i september. Kurserna är faktiskt riktigt roliga, man får ställa alla dumma frågor och allmänt tjattra om sjölivet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

60,000:-   ???

Den är ju värd en bra bit över det dubbla. Är det inte 160,000 du menar?

Jag tror inte att du får tag i en begagnad 568 för under 150,000:-

Slå till direkt, eller be din polare höra av sig till mig med sitt erbjudande Skrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med - priset är under hälften av vad båten är värd... Ingår inte motor (i så fall är det ändå billigt)? Den är väl inte stulen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ja, 60.000:- är priset jag får den för. Båten är inte stulen utan jag köper den egentligen ihop med en kompis så vi ger 30.000:- var och det är en nära släkting till honom som säljer den.

Tror han vill att båten skall stanna inom familjen och bryr sig kanske inte så mycket om pengarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter helt fantastiskt!

Hör av dej om han släpper den utanför fam...Tungan

Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle verkligen inte tveka! Grymt bra båt.
KöpKöpKöpKöp ... KöpKöp

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

1. Det verkar som om den skall stanna inom familjen ...ja... för bara motorn kostar ca 60´ .

konstigt sa bill..........

2. Du lär inte göra några 35 knop med 80hk....räkna med 30

3. Båten är kanon... kanske du kan fråga om han kan slänga på en 115 OPTIMAX och höja priset till 62´

roligt sa bull....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du lär säkert göra närmare 35 knop.

Jag själv har en 75 hk på min och den gör drygt 32 knop (på gps) med två stadiga grabbar samt full tank ombord.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...