Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
iw31

BENSINTILLSATSER

Rekommendera Poster

Använder ni någon tillsats i bensinen i era motorer, för att hålla carbon build-up borta (jag kommer inte på det svenska ordet!). Jag läste på en amerikansk sajt att Yamaha har en produkt som heter Ring Free som hälles i med bensinen för att hålla allt rent och fritt från avlagringar, och enligt användarna så är det en rutin för dem att alltid hälla i detta vid varannan, var tredje, tankning. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det skadar inte att använda det men jag tvilar att du behöver använda det, i alla fall inte så ofta som var annan el var tredje tankning. Borde räcka några gånger per säsong.
Jag har i alla fall inte använt nån form av inre rengöringsmedel till min Yamaha F115 och jag är inne på 6:e säsongen med den. Däremot kör jag på Yamalube motorolja.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kör faktiskt med tripak (www.tripak.se). Den enda bensintillsats jag tror på. Har haft problem både med skotermotorer och båtmotorer. Men faktiskt med tripak fungerar det bättre! Nuvarande båtmotorn har en tedens att sota igen sig på stiften men efter tripaks inblandning tycker jag den verkar gå bättre..kan vara psykiskt men jag tror på det och den verkar ha en bättre förbränning! Motorn i fråga är en albin 021 från -68!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...