Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
snok

är det fler som har tvungen att ta upp båten nu när solen skiner

Rekommendera Poster

ursäkta den långa rubriken jag var tvungen att ta upp båten drevet läckte ut olja i vattnet.man försöker att vara miljövän.den läcker från packboxen vid knutkorset.är det någon annan som har råkat ut för det.nu börjar man bli trött på skiten.man skulle ha haft kvar lillflippern med yamahan sluppit allt skit man råkat ut för..............  snokRynkar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har haft samma problem under hela förra säsongen. Det läckte inte mycket, men jag fick fylla på ett par gånger under säsongen. Vet inte vad du har för drev, men jag har ett Alpha One med behållare. Det innebär att det skapas ett litet övertryck som gör att vatten inte tränger in i drevet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade samma bekymmer ( läckande packbox ) bland många många andra på min Ryds 21. Jag blev oxså så trött på skiten, bytte bort alltihopa till en liten sportbåt med utombordare, och blev av med alla bekymmer som det är med inombordare. Numera kan jag åka båt när jag vill och inte som tidigare, när han däruppe eller maskineriet i båten ville. Var det inte läckande olja så var det strul med kylningen, eller tändningen som var fel, förgasarinställningen ändrade sig ideligen, jaa allt som kunde strula hände mig. Det lustigaste av allt var att allt var nytt, motor, förgasare, limpa, slangar mm. Det enda som aldrig krånglade var drevet som var gammalt. Så jag förstår att du börjar tröttna på ski___.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har lite oljeläck från mitt drev. Inte mycket men man ser lite lite grann i vattnet. Har även en kärvande växelvajer som behöver bytas. Kommer med andra ord bli en upptagning framöver och byta vajer samt kolla om det kommit in vatten i oljan. Går la på några timmar men när vädret är så kanon som det är så vill man ju inte göra annat än at nyttja båten...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jopp, fick snällt plocka upp våran igår och riva drevet samt beställt delar. Trasig bälg = trasigt stödlager osv. Men de är bara o bita ihop o renovera så snabbt det går o lägga i igen.

Är våran första inombordare,så en får väl se vad man gillar detta. Renoverar på lite extra i drevet när man ändå rivit ner de hela.

Hoppas du får ordning på din båt i detta strålande båtväder. Bor precis vid vattnet själv och det är inte roligt nu när alla båtar glider förbi och våran båt står i garaget..Obestämd

Men de är bara o bita ihop och rep..

Lycka till

//Andy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...