Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
cook

Kom igen!!!

Rekommendera Poster

ja vet att man inte ska ställa samma fråga om och om igen, men jag gör det ändå sorry.

Det måste ju finnas någon mer än en där ute, som kan tala om för och nackdelar med stålbåtar. inte minst någon ur stålbåtsklubben

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ägde en Ferrina 26 under några år. Det fanns lite rost när jag köpte den, så jag fick börja med att blästra hela båten. Det blev  en rätt dyr historia. Sedan lackas i flera lager. En annan nackdel som jag upplevde var att båten var tung.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack ska du ha zappe. Hur länge går det mellan blästringarna tror du, jag menar går det tio femton år, så kanske jag kan tänka mig jobbet. Men ska man blästra vart femte så blir det lite skillnad. Sedan det här med is, låg din båt i. Men det är klart i Sverige blir de ju bara en istjocklek på 0,0003 mm, så de fixar vilken båt som helst. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lackar man ordenligt borde det hålla minst 10 år, men detta vet jag inte utan är vad jag tror. Man kan ju lägga på ett nytt lager lack efter ett par år så borde den klara sig länge. Nej jag hade inte den båten i om vintern. Däremot har jag haft plastbåtar i under vintertid, vad jag lärt mig är att inte köra i is, du får stora förslitningar i fören och givare till ekolod och logg kan gå sönder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar ödmjukast zappe för visat intresse. Då har ja lite koll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...