Gå till innehåll
måndag 27 januari 2025
boatnisse

info om Bayliner Saratoga 25fot från -80?

Rekommendera Poster

Hejsan gott folk!, har hittat en Bayliner Saratoga, en 25 fots daycruiser från 1980.

det är lite motor mek med denna då bälgen har gått sönder och vatten gått in i motor rummet för 3 årsen.

Jag skulle gärna vilja ha lite information om denna båt då jag tycks hitta väldigt lite på google. och det finns tusen och lika sorter på denna och många av dom har flybridge. men så bilder på båten och även lite information om vad just du/ni tycker/har av erfarenhet om denna båt! =)

bifogar en bild så ni ser hur den ser ut.(bilden tagen från annonsen.)

Mvh: Wilhelm Elofsson.

post-23377-1394235561,2523_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

men det finns väl inte så få såna här båtar att ingen har ägt den eller?! , ingen som kan något om denna , eller har hört om den? är det mera typ en yacht eller, en stor båt bara?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Tror jag sett några av denna typ till salu i Sverige men tror ej de är så vanliga här.

Verkar ej så lättsålda men som alltid hör det ju ihop med utsatt pris, skick osv.

Båten är ju nästan 30 år gammal nu, så det bör ju också beaktas tillsammans med ev andra skador som kan ha uppkommit i samband med att den tagit in vatten (så pass mycket att motorn tagit skada).

Här finns liknande/samma : http://www.annonsborsen.se/baatar-3/bayliner-2550-saratoga-263623.html

http://www.usedboats.com/index.php?site=usedboats.com§ion=search&boatId=1113056&photo_index=0&maximize=14791351&historyback=5

http://www.annonsborsen.se/baatar-3/bayliner-saratoga-498951.html

Edit: måste tillägga att jag inte tycker det ser ut som en 25 fotare, utan en mindre modell men kan ha fel.

Senast ändrad av Dykarn | 30 juli 2008 | 08:01

Senast ändrad av Dykarn | 30 juli 2008 | 08:07

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, jag är kanske lite sent ute, men jag har en likadan. Har letat rätt mycket, men som du själv säger så finns den i ett antal varianter.

Det som jag uppskattar kanske mest är att den tål mycket mera sjö än man kan tro och det går att stanna ute en tid. Jag har en VP 225B som ger lagom fart, med ignitor blev den lite snällare. Det är väldigt trångt om du vill byta brytare, särskilt på sjön...

En riktig konstruktionsmiss är att regnvatten tar sig in genom luftgallren som sitter lite snett uppåt på friborden. En annan miss är att den saknar skarndäck, men man blir smidig av att krypa upp och ner i förluckan. Kursstabilitet vid låg hastighet är heller inte modellens styrka.

Men i stort så känns den gedigen och jag har aldrig märkt att skrovet skulle svikta eller kännas mjukt. Jodå det är en 2550, hittade en original annons.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...