zappe 1 Postad 25 Juli , 2008 Hej! Har varit på semester några dagar på Bornholm. På nerfärden 56 Nm gick det åt 118 liter bensin, alltså 2,1 L/Nm. Vi höll ca 22 knop, bra väder förutom sista tio Nm då vi hade ca 8 m/sek snett föröver. Har inte gjort någon långresa tidigare ,utan kört ca tio Nm och sedan kört sex till åtta timmar trolling och då har jag haft ett snitt på ca 1,5 L/Nm. Motorn är en bensinare V-P AQ205/DP. Kan tillägga att jag haft förgasaren innlämnad för renovering hos Carbguy på grund av problem med tomgången. Detta problem blev löst. Dom gjorde en inställning av förgasaren enligt Volvo Pentas rekomedation. Påstod att motorn fått för lite bränsle på hela registret tidigare. Men när jag testkörde gjorde båten 2 knop mindre 28 knop mot 30 knop innan renoveringen och som det nu ser ut dricker den betydligt mer bensin. Skulle vara interesant att höra av någon annan som har erfarenhet av bensinförbrukningen på en 760 med samma motor. MVH/Zappe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser