kirre1 0 Postad 24 Juli , 2008 Hej! Har en fundering om hur mycket en generator skall ladda min laddar ca 13,7-13.8 volt,är det nog eller drar det ur batteriet så småningom?.Skall läggas till att jag lämnase in den för koll och då laddade den ca 14 volt. Tacksam för synpunkter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 25 Juli , 2008 Utan att veta vad det är för en generator du har kan mitt inlägg bara bli generellt. Jag tror att det är helt rätt att generatorn ger 14 V. Medans spänningen blir det som du anger vid/efter batteriet enär du har förbrukare på. För att få upp spänningen kan man ofta sätta på en 14,4 V regulator. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 25 Juli , 2008 Låter helt normalt! Min laddar - enl Yamahas instrument - ca 13,7 normalt. Trevlig båtsommar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kirre1 0 Postad 25 Juli , 2008 hej! Undrar vad en batteriregulator är hur man kopplar den och vart får man tag på en tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 25 Juli , 2008 Hej Kirre! Laddningsregulatorn sitter antingen inne i generatorn eller externt. Maila mig så kan jag kanske guida dig. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser