pionjar 0 Postad 24 Juli , 2008 Min vän har en evinrude 60hk -88 ,den går inte som den ska, svarar inte direkt på gasen och på låga varv så tuffar den ibland till och stannar därefter oftast. Den känns aningen klen och kan inte hålla tomgången speciellt länge.När man startar den får man hjälpa till med gasen ingen choke. Jag har tittat runt på olika forum och fått olika råd såsom t.ex från att göra rent förgasarna till att koppla ur VRO:n. Känns som att bränslemängden inte är rätt eller att tändningen inte står riktigt rätt till,går det att justera och isåfall hur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst n0sliw Postad 25 Juli , 2008 Precis mitt problem! Jag funderar på om bränsle filtret är igensatt eller om det kanske är smuts i förknasarna koppla ur VRO'n låter ju som en lat lösning om det ens är olje blandningen det är fel på.. jag ska byta bränslefilter och se om det påverkar något. Jag höjde tomgången en aning (ganska rejält) men det spelade ju ingen roll för lägger man i växel o kör så långsamt man kan så tuffar den till några ggr och dör precis som du beskriver! riktigt irreterande och trögstartad blir min med! Hoppas verkligen på ett par fina tips om vad det kan vara MIn motor är en Johnson 70 VRO 1998 Senast ändrad av n0sliw | 25 juli 2008 | 15:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pika 0 Postad 16 Augusti , 2008 Sökte hjälp tidigare i sommar men fick inget svar hade samma problem. Till sist hittade jag 2 fel undre förgasaren var helt igen ärgad men efter regöring av båda återstog ändå samma fenomen stannade vid växel omslag och gick oroligt på tomgång.Efter 5 timmars försök och höll på att kasta motorn i havet hittade jag felet det litta rullhjulet som sitter på gas reglaget som styr tändningen felade några 100 dels milimetrar satte en gummigenomförning runt hjulet och vips fungerar allt perfekt svarar på gas och går fint på tomgång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser