Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025
rob88

Fjädringen i dragsnöret slutade fungera till Mercury 350 -69

Rekommendera Poster

Skulle ut och fiska idag tänkte jag, drog glatt i motorsnöret ett par tre gånger, tredje gången försvann fjädringen som fjädrar tillbaka dragsnöret så hela snöret hängde ut. Tänkte att fjädern måste brustit så jag plockade av kåpan och monterade loss hjulet som håller linan men fjädern var hel, därimot hade pinnen som skall sitta i fjädern hoppat ur. Känns som bulten till dragsnörets hjul inte riktigt är så tajt som den borde vara så de kanske glappat och gjort att pinnen hoppat ut. Plockade loss den plattan som fjädern sitter i och då flög de ut massa delar undertill. Ser ut som hakarna som skall haka tag när man drar. Även den plattan som sitter monterad på svänghjulet som hakarna skall haka i ser slitet ut.  Ingen aning hur allt detta skall sitta eller hur jag skall få allt att fungera igen. Vad borde jag byta/fixa och finns det ens delar? Vet att jag var inne för ett tag sedan på en Mercurybutik för att köpa en ny bränsleslang som då tydligen hade utgått så jag fick fixa ett hemmabygge.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

MVH

Robin

Motorn i fråga med dragstart:

1967 Merc 350.jpg

Hittade även en sprängskiss:

http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0010415&path=MM~A0000001~M0000478~M0000479~C0010415&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=MM&eCatSupFldr=supplier-050-025-MM

Senast ändrad av rob88 | 24 juli 2008 | 22:42

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...