Gäst Donna-Lee Postad 24 Juli , 2008 Funderar på att sätta en hängmatta i akterstaget kan det vara nå´ t? Just nu vill jag bara ligga och mysa, ett litet solskydd i form av ett lakan kanske. Eller ska man fixa en hammock på en gång /U Senast ändrad av Donna-Lee | 24 juli 2008 | 11:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Luffarn 8 Postad 24 Juli , 2008 Ska hängmattan användas även under seglats? Då kanske du måste ha hjälm. Leta rätt på en fin begagnad SPAPS-hjälm, det var bättre hjelmar förr! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 24 Juli , 2008 http://www.storafamnen.nu/rad_tips.html#vilplats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 24 Juli , 2008 Hehe, du menar när det blir självgung. Vid möte med finlandsfärjan typ, eller StigH som jagar vegor /U Senast ändrad av Donna-Lee | 24 juli 2008 | 12:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 24 Juli , 2008 Nejdå Stig, det var inte vi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Luffarn 8 Postad 24 Juli , 2008 Jag menar om det blir slänggipp på bommen, då kan uppvaknandet ur hängmattan bli av det hemska slaget. Föresten... Efter att begrundat detta en lång stund så undrar jag om det inte måste vara en till upphängningspunkt förutom akterstaget? Hänger man hängmattans bägge ändar där får den ju formen av en extralång handlingskasse i tyg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 24 Juli , 2008 Ja det vore väl ett satyg! Fick nog av ica igår Nej det går nog inte, men inte helt fel kanske att ta med en hängmatta vid strandhuggen man gör. Sedan,,, är det så skönt med en hängmatta egentligen? Låg i en sådan en gång och man vågade ju för fan inte röra sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Luffarn 8 Postad 24 Juli , 2008 Att ligga i förpiken med korsord eller deckare och luckan öppen så man ser molnen sakta segla förbi och ibland hörs måsar som lever om, det är fint! Hängmatta kan nog vara lätt att ramla ur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas123 0 Postad 24 Juli , 2008 Finns risk för slänggipp får man använda preventerhängmatta från bomnock till förstaget istället... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westerly 1 Postad 24 Juli , 2008 Så här kan man göra t.ex Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andreasmy 0 Postad 24 Juli , 2008 Ser inte så bekvämt ut :/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 25 Juli , 2008 Ta till med en extra stor matta för man vet ju aldrig om när man får oväntat besök. Själv lurar jag på att utrusta Badankan med rutchbana från hyttaket och ner över styrbordakter, har sett några fabrikstillverkade husbåtar med denna lösning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser