Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
jaky74

kilrem till v-8

Rekommendera Poster

Jag behöver byta mina remmar till min mercruiser v-8 -87 .(Vanliga kilremmar) det borde väl  vilken mekonomen eller ok-mack som helst sälja.?eller ska det va nån speciell till båt?  Eller är det nån Jänkar-special här med som på allt annat?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är standardremmar - testa på Momentum eller Lantmännen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ta loss din rem och ta med den till exempelvis biltema som har ett bra sortement. på remmen står ett nummer som är längden i mm. om det är borta kan man ju jämföra sig fram till en bra storlek. så gjorde jag på för att byta mina dubbla remmar på min 350 chevrolet från 86. räkna med att din rem slitits ner en del, det ger intrycket av att den är större än vad du egentligen behöver. leta efter en som är aningens mindre, be att få med dig storleken större och storleken mindre på öppet köp så kan du inte misslyckas. när du vet vilken som passar, köp en i reserv att ha med i båten, det är inte dumt om man har otur och har singelmonterad rem.  lycka till,

Två dagar kvar till semester, 28 grader varmt lovas i tio dagar framåt. kan funkaCool

smuggler28 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

japp... går på sem. imorgon tror också att det är ok med värmen i minst 10 dgr till Cool *hehe*

Nu jävlar ska det åkas båt å mobilen åker i sjön !!

rc

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...