jaky74 0 Postad 24 Juli , 2008 Jag behöver byta mina remmar till min mercruiser v-8 -87 .(Vanliga kilremmar) det borde väl vilken mekonomen eller ok-mack som helst sälja.?eller ska det va nån speciell till båt? Eller är det nån Jänkar-special här med som på allt annat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 24 Juli , 2008 Det är standardremmar - testa på Momentum eller Lantmännen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smuggler28 1 Postad 24 Juli , 2008 ta loss din rem och ta med den till exempelvis biltema som har ett bra sortement. på remmen står ett nummer som är längden i mm. om det är borta kan man ju jämföra sig fram till en bra storlek. så gjorde jag på för att byta mina dubbla remmar på min 350 chevrolet från 86. räkna med att din rem slitits ner en del, det ger intrycket av att den är större än vad du egentligen behöver. leta efter en som är aningens mindre, be att få med dig storleken större och storleken mindre på öppet köp så kan du inte misslyckas. när du vet vilken som passar, köp en i reserv att ha med i båten, det är inte dumt om man har otur och har singelmonterad rem. lycka till, Två dagar kvar till semester, 28 grader varmt lovas i tio dagar framåt. kan funka smuggler28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 24 Juli , 2008 japp... går på sem. imorgon tror också att det är ok med värmen i minst 10 dgr till *hehe* Nu jävlar ska det åkas båt å mobilen åker i sjön !! rc Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser