Gå till innehåll
måndag 20 januari 2025
inni

Luftburk eller ej Yamha 30

Rekommendera Poster

Har fått en Yamaha motor 30-96 som legat på sjöbotten (med båt). Cylindrar satt fast och hela motorn full av lera. rengjort allt och det mesta verkar funka. Har fått i gång motorn och den funkar hyfsat efter att ha rengjort förgasarna ett 10 tal ggr. Men motorn funkar inget vidare på tomgång samt  vill inte varva ur.  Tyvärr så saknas motor kåpan och luft burk (har fösvunnit på sjöbotten). Men nu min undran kan topp varv och tomgång på verkas av luft burken samt vad är grund inställning på luft skruvarna.

mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg även ditt tidigare inlägg om denna motor Yamaha id dyk motorkåpa id bricka kvar på botten DYK är du säker på att även båten låg på botten så    det inte bara var en bit av akterspegeln om så var fallet har jag  kåpa som kanske passar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det stämmer en ganska misshandlad motor. Tyvärr så är det inte jag som lagt den på botten så jag vet inte var man ska leta. Jag har fått motorn till skänks dom trodde inte att den gick att fixa (trodde inte jag heller till en början). Appropå märkningen verkar lite snålt av Yamha att bara klistra en lapp kunde dom inte nita som på den gamla goda tiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det finns en rund aluminiumbricka med motornr på sidan på motorblocket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...