AudiTQ 1 Postad 23 Juli , 2008 Hej, har ett mercruiser drev där tidigare ägare använt bottenfärg för att skydda mot växtlighet osv. Nu börjar det se lite risigt ut och under så blänker drevets originalfärg så blankt Jag vill alltså ta bort färgen- hur gör man det på bästa sätt ? finns det något bra färgbortagningsmedel ni kan rekommendera ? Tacksam för alla svar Senast ändrad av AudiTQ | 23 juli 2008 | 09:35 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strandad 0 Postad 23 Juli , 2008 Hade liknande problem som dig när jag handlat båten. Använde slutligen aceton och en vanlig disksvamp. Blev lite matt i färgen på vissa ställen dock vilket inte irriterar mer än den stygga blåa bottenfärgen. Dessutom kan man ju polera upp lystern om man vill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nozer 0 Postad 23 Juli , 2008 Lägg det i ett bad med bromsolja. Finns inget som löser upp skit bätte än det. Men är drevet lackat i grunden, så risker du nog att även den färgen försvinner. Eller är det behandlat (anodiserat, galvat etc?). Bromsolja hittar du billigt på biltema iaf... /Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 26 April , 2009 F.ö. för dem med samma fråga kan jag säga att Interstrip fungerade utmärkt på drevet. Kladda ut interstrip, låt sitta i 10 min och sen ta en svamp och skrapa bort färgen. Tyvärr så är detta medel verkningslöst för övriga båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser