Minego 13 Postad 21 Juli , 2008 Det ligger ungefär 16 st Bayliner 2755 till salu på Blocket...är det nåt fel på modellen? Vad i så fall? Verkar vara läge för att pruta. Allt kan ju inte vara förbrukning/bränslepriset, V8!!! Drar den för mycket i jämförelse med andra americabåtar i samma storlek/motor(omc 235/sx drev tex)?Hur mycket drar den egentligen???? Vad tror NI?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dessin 0 Postad 21 Juli , 2008 Ja och det ligger 95 st Nimbus 26:or till salu, då kan jag ju dra den slutsatsen att det måste vara en riktig skitbåt, eller vad tror NI?? //Dessin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 21 Juli , 2008 Hehe! Ja och 135 Windy så dessa borde redan sjunkit!! Nej det är helt och hållet bensintillgång och pris! Läge att pruta! Jag kommer själv att slå till på en sån 2755 snart! Mycket båt för pengarna men var beredd på att ev gamla motorer/drev/bränsletankar mm kan ge en merkostnad! Men räknar man bara med ev uppgradering i kalkylen så är det ett bra köp! (och att man har råd att tanka sen.....) Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 21 Juli , 2008 Hellåj Det finns många båtar som är till salu av samma modell så jag tror inte att det är just modellen som bidrar. Men..Men som tidigare 2755 ägare så skulle jag kanske..säger kanske avråda dig om du är intresserad OM. Om inte den är regält omhändertagen och man har bytt ut större delen av båten. Det är en ganska dåligt monterad båt (tycker jag). Plast rutor som normalt bara är limmade. Mina läckte i tid och otid. Kapellösning som orginal suger. Bord som man knappt vågar titta på utan att det skulle rasa. Teddytyg överallt. En instrumenpanel som är gjord av det biligaste plasten på marknaden. Men ja tycker att det är en skit fin båt Nä men, skulle jag få ett ex för en riktigt fin summa så skulle jag kunna tänka mig en igen. Men åter igen Men. Jag skulle nog välja en 2655 istället. 2755an är bara 2.59m bred och ganska hög = bra att traila men väldigt vindkännslig. 2655an låter som en mindre båt med så är inte fallet. Den är ca 3m bred och har ingen inbyggd badbrygga som är inräknad dom på 2755an Men kör en Searay i stället Hehehehe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 21 Juli , 2008 Dessin.....Dessin som örlogskapten är ditt svar visserligen ganska humoristiskt men totalt ointressant!!!!!!Men ok är det humorinlägg vi pratar om så varför inte.....blir ju en pinne till i grader...hehe!!!! Det ex jag kollar på har uppgraderats på dom flesta punkter Ni nämner bla finns Wallas. bogprop. nya intstrument, omkl. dynor,teakgolv, targa med heltäckande svenskt kapell, kompl. med mera stuv, hyllor i köket.Ser inga spår heller av mycket läckande rutor(lortigt i nederkant rutor) vilket borde synas.Litet finns att göra men är ju ingen ny båt!!!!! Litet koll kvar av motor, drevet är bytt till sx, så återstår ju förbrukningen,,,,1,7 snitt blandad körning eller?2655 är ju inte lika snygg...........chansar nog på deal.går det åt h vete så berättar jag det senare....... He he Sea Ray finns ju massor till salu...säkerligen är detta märke behäftat med massor av fel som gör dom svårsålda....... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 22 Juli , 2008 Hehehehe. jag gissar att skojar om att Searay skulle vara problem båtar Searay Vs Bayliner är som att välja Bmw eller Cirtoen. Ta en titt på förvaring och sammansättning det regäl skillnad på dessa båtar. Men jag har läst att just Capri och cierra ska va dom som hade sämst kvalité av Bayliners modeller. Trophy och flybidge modellerna ska vara mycket bättre. Va lite sugen på en 2556 ett tag. Riktigt trevlig liten båt. Men återigen..blev det att jag skulle ha en Searay 270 flybride iställt, sedan blev det en Fjord Family flybridge. Men till slut köptes en Searay 268 som va underbar (förutom bristen på en just aktersoffa) (men det har ju även nästan alla Bayliner också) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 22 Juli , 2008 Minns inte vad Baylinern drog men det va ju en OMC 235HK Hade mycket problem med att starta henne, hört att det är fler som har det med just OMC. Satte in en flödesmätare på Searayen den drog: 1,8l/M vid 6knop 7l/M vid 12knop 1,6l/M vid 25 knop och 4,5l/M vid 32knop Detta med en rostfri Mirage på..vad va det nu...minns fasen inte måtten på proppen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 22 Juli , 2008 Just badbryggan och övrig layout på 2755 är båtens stor fördel! Att det är en del ting som inte håller måttet är ting som som skall ordnas! Själv har jag redan en bränslesnål styrpulpetare som jag tänker behålla! Den använder man när man vill köra båt, en 2755 hade jag själv tänkt mer som en portabel sommarstuga med sjöutsikt och badplats med möjligheter att åka på långsemester om behovet uppstår! Sen gillar jag att småmecka med ting, speciellt plast, elsystem, motor så det är fint om man inte är sysslolös!! Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser