Gå till innehåll
söndag 02 mars 2025
strandad

Tvätta i vattnet?

Rekommendera Poster

Båten ligger med fören in mot klarälvskanten och följdaktligen så drar strömmen med sig en massa skräp. All skit som nordvärmlänningarna producerar samlas med andra ord på min styrbordssida! Skrikandes

Behöver tips på hur man bäst tvättar och rengör en båt som fortfarande ligger i vattnet, vilket medel etc. Alla råd och tips välkomna! Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag använder turtel marine wash och en svamp,sitter det för jvl:a hårt tar jag en insektssvamp och jif cream.

Mvh jonas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Det fungerar väldigt bra med en liter vatten och tre matskedar bakpulver iblandat. Vill du att det ska lukta gott så droppa i lite citron också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Skrattande Hehe, testa hemma får du se. Fungerar kanon i badrum osv. Flört

/U

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker det ser ut som om Karlstadborna är ganska bra på att producera/tillföra skit i vattnet själva. Inte är allt skräp som syns i älven kommet från norr inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo enligt min teori är det Ekshäringarna som gör så min båt ser ut som den blivit rollad med brun färg motströms! Själv skulle jag aldrig tro att jag producerat nån smuts! Flört

Nej skämt å sido så fortsätt gärna tipsa på hur man bäst får båten ren. Hur brukar ni göra rent praktiskt, är det badbrallorna på eller kan man undvika pansarpung och stridspitt? Är ju bara ungarna här som tycker det är badtemperatur i älven just nu. (Och jag har redan försökt att övertyga dom att ta tag i tvättsvampen!)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du prövat att muta dem med glass (eller kontanter)?

Annars brukar jag försöka passa på att tvätta friborden när jag kan lägga båten vid en låg pontonbrygga. Talgtvål är oftast bra och så får du ett gott miljösamvete på köpet. Nåja...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...