Gå till innehåll
lördag 29 mars 2025
Gäst Donna-Lee

Lördag på maringuiden?

Rekommendera Poster

Gäst Donna-Lee

Fy fan vad tråkigt! Nej det ska bara pratas hjälp, problem. min motor och satan behöver undrrstöd???
Är det det guiden ska handla om hela tiden? Finns det inga possitiva vibbar? Om jag vill skaffa mig en båt med motor/segel så skulle jag aldrig skaffa det om jag gick in på guiden först! Jag skulle bli skiträdd.
Finns det någon som gillar båtlivet här?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gillar båtlivet.. Tycker det är suveränt att utbyta erfarenheter här. Har fått hjälp här med nya idéer på problemlösning. Tror att det många som har gamla båtar med gamla motorer. Har själv en snipa från 1970. Det finns mycket kunskap och erfarenhet här. Det finns kanske någon här som kan rädda semestern om man har problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men Urban!  Klart jag gör.  Alldeles för mycket tycker andra, och kanske jag själv också ibland.Glad Har genom åren allt för vidlyftigt öppnat plånboken när saker krånglat och med ett leende på läpparna sett tusenlapparna gått till sånt som borde ha passat bättre på andra ställen, men va fan, båten ska ju ha sitt!?  Just nu sitter jag i båten efter en grillning i klubben med tillhörande vin, härligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gillar då båtlivet, men det har sina motgångar...

Var ute igår (lördag) en tur och fiskade/solade lite. Kom en lätt regnskur när jag gick ut men sen höll sig vädret fint. Solen sken skapligt mellan molnen, blåste svagt och en hel del båtar ute. Fick ingen fisk och när jag kom hem började åter regnet ösa, men när jag var ute så var det en sån där dag man efter alla motgångar fattar varför man har båt...

Blir ju dock mycket negativa disskutioner då folk vill ha hjälp med sina problem. Fungerar allt och vädret är skapligt är man ju ute på sjön och inte på ett forum och hänger, eller?!
Har man en gång skaffat sig en båt eller på annat sätt upptäckt sjön så blir man nog kvar där och när motgångarna kommer så blir det ju på t.ex Maringuiden man ramlar in!

post-20309-1394235551,8928_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

HmSkrattande, tycker att det ska in lite possitiva saker bara. Vi älskar ju sjön, det vill man också höra om. Iofs så förstår jag att det blir det eller när man får problem som man går in. Men, skriv gärna vad som gjorde er glad, vad som fick er att ta en vecka till på sjön. Kom igen nu Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett forum är väl just en mötesplats där man kan utbyta tankar och idéer och ofta hjälp på problem man inte kan lösa själv. Att det bara blir negativt tycker jag nog var hårda ord. Klart att en del, inklusive mig själv emellanåt, formulerar oss lite irriterat men det beror ju bara på att man brinner för det man sysslar med. Och utan alla dessa underbara människor på MG skulle båtlivet sakna en dimension!

Jag blev medlem på MG långt innan jag skaffade båt och det hjälpte mig när jag tillslut tog steget och blev med båt. Ett steg jag och förmodligen väldigt få här ångrar! Så kom ut ur garderoben nu och skaffa dig en båt! Finns det någon som INTE gillar båtlivet här?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe, klockrent sammanträffande! Nu har vi gjort knas på ännu en tråd! Fast den blev roligare mot slutet! Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl bra om det finns trådar av lite olika karraktär här på forumet. Visst finns det tillfällen då folk är lite gnälliga här på forumet, men de flesta inlägg har ju goda avsikter. För mig är forumet en källa med mycket bra fakta som man självklart måste granska kritiskt, skulle den delen försvinna härifrån skulle jag söka andra sajter som motsvarar mina behov.

Problemen är ju många gånger viktiga för att man skall växa som människa intelektuellt, hur många av oss här på forumet har inte jobb som enbart går ut på att lösa problem hela dagarna av en eller annan karaktär?

/Wahlis 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Jo det är sant att det avhandlas en hel del här, för mycket tycker en del och visst är det blandat. Precis som det ska vara Glad Men ibland blir man trött av att läsa samma sak, samma problem i.o.m. att man inte orkar söka. Det finns massor med information om allt här men det är klart att har jag ingen gnista så ställer jag frågan om vad det kan vara för fel, det är enklare! Jag får svar, men hade lika gärna kunnat sökt på det själv eftersom samma saker tas upp gång på gång. Är ni med Skrattande Nej det är nog inte så konstigt egentligen, slöfockar. (segelterm) Och jag är nog likadan själv. Det blev iaf en diskussion.
I veckan nu tar vi semester och det är väl läge då att fråga, bör man ha badbyxor med tror ni Cool

/U

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

badbyxor med,  eller bada naken. ;)

det där med att söka har jag provat massor av gånger , men sökfunktionen här på MG är ju helt värdelös, söker jag inte på exakt det som står i tråden så får jag ingen träff heller.

skulle nog slippa en hel del dubbelfrågor om de fixade till sökningen på ett vettigt sätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Skrattande Kenske fungerar det bättre med den här tråden än förslagstråden.
Som förslag fanns det synpunkter på just sökfunktionen, det finns även ett förslag på ett mekforum som skulle vara bra. Om man sedan skulle få önska så skulle jag vilja ha det på det viset att själv välja vilka kategorier jag vill se.
Då väljer jag kanske mekforum, seglarsnack, bo i båt och övrigt. Vill jag fördjupa mig i ytterligare så väljer jag det. Men jag tror inte att admin kollar här heller Skrattande
/U

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Huvudet på spiken där! Det är smidigare att söka på Google för att sedan gå vidare till diverse trådar på MG. Eftersom det är en trivial sak att fixa till en bättre och mer avancerad sökfunktion så börjar jag tro att admin på MG hellre ser att det hela tiden kommer nya trådar. Mest trådar när man dör vinner! Och jag är knappast sämre än att jag kommer hjälpa till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

au.gif

352nmsp.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...