Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025
Boat_Kungen

Äntligen har vi fått en sjö mack i centrala Sundsvall

Rekommendera Poster

Det var på tiden att vi fick en sjömack i centrala Sundsvall, det ända som är synd eller typiskt är att det kostar 1krona mer per liter som om inte soppan var dyr nog!Skrikandes**#¤%&¤/&(&%#¤##

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja de var på tiden!! och den där kronan tycker jag lätt det är värt istället för att släppa på en massa dunkar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja men tankar man 200-300 liter så blir det många kronor mer, å dessutom så har dom satt en gräns på 800 kronor å då måste man stå å fippla me kortet ett antal ggr innan man nått full tankGuld

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En krona mer per liter bli ju lite på en sässong.

Det jag dock brukar störa mig mest på med sjömackarna är att de inte har 98-oktanRynkar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

mm visst , men jag vart minst sagt förbannad när jag skulle tanka i söndags och det var slut på soppan, fan det kostade mig över 200 spänn i soppa att få reda på att jag åkt till stan förgäves,  värdelöst....

dessutom så får det inte blåsa speciellt mycket om man ska kunna lägga till vid kajen för tankning utan att ha ett helvete att få fast båten innan den blåser in i kajen intill...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tss..! priset på macken här i uddevalla är 15.50kr/l Bensin, ungefär 2kr lägger han på ! så klaga inte för mycket finns folk som har det värre än er.... ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det finns ju alltid folk som har det värre /sämre, men man har ju rätt att klaga för det och nånting borde ta å göras åt bensin priset för de e sanslöst högt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Händer även på annat håll att soppan på sjömack tar slut. Tidigare i somras tog bensinen slut vid sjömacken som ligger i Karlstad vid Kanikenäshamnen. Stod i tidningen nån dag senare och mackföreståndaren sa att det aldrig hänt förr. Jasså, bara jag har under den tid jag haft båt ringt vid tre tillfällen att bensinen tagit slut. Nåväl, de fyllde visst på dagen efter bensinen tog slut men det är väl ändå konstigt att de inte kan ha koll på mängden de har i tanken så de kan ha lite framförhållning. Till sjömackens försvar skall väl sägas att de fyllde 18 kubik bensin eller nåt sånt på fred och på sönd var det slut. Ovanligt mycket tankande p g av superfint väder. Så man får kanske ha förståelse för situationen trots allt.

/Bo

Senast ändrad av bossee | 08 augusti 2008 | 12:45

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

de borde ju finnas ett system som larmar om nivån sjunker under 5 kubik i så fall eller nåt, så det får fylla på i tid,  även om det råkar vara lördag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

oj har ni så stora tankar, macken i uddevalla har bara 3kubik bensin och 3kubik diesel!Förvånad

o ja du har rätt o klaga! för soppan generelt är för helsikes dyr !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har ingen aning om hur stora tankar de har i sundsvall, men själva principen att ha ett system som larmar vid låg nivå , så de kan fylla på INNAN det tar slut

PGA detta så vart jag världens miljöbov sist jag tankade,, rann väl ut ett par liter i vattnet när det blev överfullt, en pump slår ju ifrån innan det går så långt.

då kan man ju undra hur miljökärringarna tänker när de vill stoppa sjömackar pga att de tror det blir mycket spill i vattnet när man tankar båt....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...