Alvebris 0 Postad 17 Juli , 2008 Funderar på att köpa en öckerö-snipa och har provkört den....det är min första snipa och jag undrar om den ska dra åt ett håll när man kör framåt och om det har med propeller-riktningen att göra. Senast ändrad av Alvebris | 17 juli 2008 | 19:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PiOh 0 Postad 17 Juli , 2008 Jag inte kört just snipa men alla deplacementbåtar med rak axel och segelbåtsdrev har dragit snett när jag kört. Det är nog OK. / Pierre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 17 Juli , 2008 Det va det löjligaste jag hört....har en Caravelle 33 den går spikrakt, sen om man backar kan den dra beroende vilket håll man svänger. Senast ändrad av tommpa | 17 juli 2008 | 20:27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
inka508 1 Postad 17 Juli , 2008 Hej ! Har en Snipa. Helt rätt. När Du kör framåt drar båten något åt babord beroende på propellerriktningen. När Du backar drar båten åt motsatt håll. Mvh Ingemar K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alvebris 0 Postad 17 Juli , 2008 Tack för svaren...blir min första inom-bordare....väntar in lite snällare vindar innan jag tar hem henne. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser