PentaMicke 0 Postad 17 Juli , 2008 Hej! jag har en volvo penta 45hästare från 70 talet tror jag, motorn startar lätt och går bra på tomgång, gasar jag fort till fullgas så varvar den upp på en gång, men smyger man sakta på med gasen så vill den dö av lite sen smyger den sakta upp i varv. håller man full gas så går den fint men vid halvgas så vill den små rycka hela tiden. är den någon som har en aning om vad felet kan vara? har rengjort förgasaren och bytt tändstift Mvh/Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 17 Juli , 2008 Vatten i bensinen, bränslefilter, pumpblåsa, slangar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PentaMicke 0 Postad 17 Juli , 2008 får ta en titt på blåsan och slangarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PentaMicke 0 Postad 30 Juli , 2008 nu har jag kollat slangar, bensinpump, förgasare, tankat ny bensin. bytt tändstift, provat att ändra på tändplattan men de blev ingen skillnad, tagit komp prov, 10 kilo på 2 cylindrar och 9 på en cylinder. nån som har fler tips? kan de vara nå skräp i nåt munnstycke i förgasaren ändå som spökar? har provat med rengörningsmedel och tryckluft. hur mycke jag än skruvar på justerskruven på förgasaren så händer de nästan ingenting förrän man nästan har skruvat in den helt då dör motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser