matte88 0 Postad 17 Juli , 2008 Hejsan hoppas någon kan hjälpa mig Jag har problem med kylningen till min b30 När jag kör båten i 5- 10 knop så funkar kylningen men när jag drar ner båten till tomgång så går tempen upp direkt Den funkade bra förra sommaren (impellern är bytt) Jag är inte så bra på motorer så jag hoppas på svar sommaren går ju fort. Mvh Mathias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 17 Juli , 2008 Hej hej. Vad har du för drev? Tar den kylvattnet via drevet eller separat intag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Starfighter 0 Postad 17 Juli , 2008 Prova att göra rent sjövattenfiltret - det hjälpte när jag hade samma problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matte88 0 Postad 17 Juli , 2008 det är ett 270 drev jag har även gjort rent sjövattenfiltret En fråga till. Har termostaten någon som helst funktion i en båtmotor( har hört både och)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser