Verne 0 Postad 17 Juli , 2008 Skulle hemskt gärna vilja ha hjälp med ett problem. Temperaturmätaren på min b20 går snabbt upp till kokpunkten och däröver när jag startar motorn. Detta trots att jag tagit ut termostaten. Det räcker med några minuters körning och jag ser när mätaren höjs. Till saken hör att motorn inte känns speciellt varm, jag kan nästan lägga handen på. Dessutom kommer det ut kylvatten där bak som det ska. Kan motorn verkligen bli så varm så snabbt i ett system som inte är slutet? Kan det vara givaren det är fel på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 17 Juli , 2008 Hellåj Vad är det för båt du har? Vilken typ av drev? När jag hade min Uttern 690 så hade jag samma problem. Den hade jag ett 100a drev på så kylvatten intaget va separat på sidan om drevet. Enligt verksaden jag va i kontakt med så är det fullt normalt på i alla fall min lösning. Att nålen på tempmätaren stog på rödmarkeringen va inget att oroasig för sa dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Verne 0 Postad 17 Juli , 2008 Jag har samma drev som du. Båten är en Ryds Hajen. Sjunker din temp efter ett tag när du kör? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 17 Juli , 2008 Min B30 gick tempen up på rött, kände på kylvattnet som kom ut och det var inte särskilt varmt, visade sig att det var bara tempgivaren som det var fel på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 17 Juli , 2008 Om jag inte minns fel så gjorde den nog det. Sedan beror det lite på vilken fart man låg i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 17 Juli , 2008 Byt verkstad eller ta bort mätaren skämt åsido ,mät tempen med termometer vid ngt lämpligt ställe idealtemp ca 85 grader . Att tempmätaren sjunker efter en stund betyder att termostaten har öppnat skall så vara. Ha en bra dag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser