Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
strandad

Stereo med DVD och bra ljud i båten?

Rekommendera Poster

Har sett en tråd om strömsnål stereo. Mitt primära mål när jag skaffar ny stereo är att den ska ge ett bra ljud samt möjligen kunna spela dvd på en skärm i båten. Det är ju klar fördel om stereon har bra med ingångar och gärna en fjärr. Har ni nått att rekommendera?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Cool skaffa dig en gitarr lite notor och ett glatt humör!

låt all musik hemma stanna kvar, musikmaskin i båten är som ett cykelställ i öknen

ge hals sjung och var glad

finns inget bättre till sjöss, tro mig!Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm... V var ju ioförsig några år sedan man klinka gura nu men det är klart det är gemytligt. Fast jag tycker nog de båda musikgenrerna kan kompletera varandra. Om inte annat är det fint att ha en dvd i ruffen när ungarna blir gnälliga! Tungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför inte införskaffa en begagnad laptop? Jag gjorde så, köpte en GPS-puck hos Clas Ohlson för 549 Kr, sen köpte jag en strömkonverter 12 V till 230V (349 kr) på Kjell & Co. Slutligen köptes ( också hos Kjell & Co) ett datorhögtalarset bestående av 2 diskantskrik och en Subwoofer för 299 kr

Och vad fick jag alltså för ca 1800 kr?

1. GPS (gratisprogrammet Seaclerar funkar jättebra)

2. Ca 500 (just nu i datorn) låtar med grymt bra ljud ur högtalarna!

3. Möjlighet att titta på film (på DVD-skiva förstås)

4. Med mobilt internet kan jag ( men det kostar naturligtvis extra) dessutom surfa på nätet även om jag befinner mig en bit ut i Sthlms skärgård!

Inte så dumt va?

Senast ändrad av labbibia | 18 juli 2008 | 21:27

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För övrigt tror jag att svartasara är ett sk troll. Har inte sett ett vettigt inlägg från henne ännu!Skrattande

Så, Svartasara, kom fram ur garderoben nu, vem är du egentligen?Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har lite skrämmande gjort precis som dig. Tagit med min laptop, gps å seaclear - funkar kanon! Har dock inte tänkt tanken med högtalare mot datorn, kan ju vara nått. Fast jag inbillar mig att det blir lite klent ljud?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...