Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
bollocks

trim räcker inte

Rekommendera Poster

tjena. Upptäckte en sak igår när jag var ute och körde. trimknappen kan man ju bara andvända upp till en viss gräns,därfter måste man trycka på tiltknappen . den har jag hittils inte andvänt för att trimma ut båten ,men det gjorde susen .plus 5 knop!! Är detta nåt som ni alla gör eller ?? funkar aldeles utmärkt på min båtGlad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med tanke på båten du har så har du säkeret rätt bra koll på det själv (anar lite skämt här) Men annars hade mitt råd varit att ABSOLUT INTE köra över trimläget. Det är därför det sen heter tillt. Tilltläge är end, avset för lågfartskörning i grunnt vatten el, vid behov vid upptagnbing. Kallas även trailerläge..

Att köra över trim belastar knutar mm och risken finns att du övervarvar. Om det är som du beskriver och den inte övervarvar så har du en propp som griper bättrre och då borde hela drevet sitta högre..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan ganska enkelt va så att trimmgivaren står i fel läge och begränsar trimmet för mycket.

Kola att givaren nere på drevet e injusterad.

OppsSkäms jag menar givetvis trimbegränsaren kann va fel instäld, det finns jo en trimgivare på ena sidan och en trimbegränsare på andra sidan av drevet.

Senast ändrad av BerraS | 16 juli 2008 | 19:43

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men vafasen 5knop! vad toppar och varvar den normalt resp, när du tilltar den????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

toppar mot 55 om jag tilttrimmar, Det här med trimbegränsaren var intressant det ska jag kolla upp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

är det nån som vet hur mycket man ska justera trimbegänsaren på ett alfa one?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack för det,skall justera detta nästa gång jag tar upp den för tankning (vi har ingen sjömack i närheten)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...