karlholm 0 Postad 16 Juli , 2008 är det lång eller kort rigg ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 16 Juli , 2008 Den ser väldigt kort ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 16 Juli , 2008 Som Rovarn skrev.. mät! Rigglängde mäts från kavitationsplattan (den vågräta plattan ovanför propellern) till kanten på fästet som hänger över akterspegeln.. Kort rigg är ca: 38 cm och långrigg ca: 50 cm. Med ca: så menar jag att det kan skilja lite mellan olika märken/tillverkare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karlholm 0 Postad 17 Juli , 2008 men jag har bara sett motorn på bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 17 Juli , 2008 Skicka bilden till S K L eller fråga den som tog bilden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 17 Juli , 2008 Är det här repet långt eller kort? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 18 Juli , 2008 Ska du köpa den.. ring och fråga säljaren om denne kan mäta eller vet om det kort eller lång rigg. Svårare är det väl inte? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 18 Juli , 2008 Svar tycker det ser ut som en stump tamp; ...---... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 18 Juli , 2008 Visste man inte bättre kunde man tro det var ett snöre... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 18 Juli , 2008 Längden verkar lagom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 18 Juli , 2008 Det sägs ju att längden inte har någon betydelse, men jag tvivlar. Det kan ju inte vara tillfredställande om inte den räcker till... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 18 Juli , 2008 I ditt fall tror jag inte det är ngra problem, vi får nog flytta till annat forum i denna fråga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 18 Juli , 2008 Du har rätt i att både min rigg och mina tampar är av tillfredställande längd, men varför flytta till annat forum? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rille1 0 Postad 18 Juli , 2008 Ser ut att vara lång... Jag har en likadan själv, går som en dröm! Mvh Rille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 18 Juli , 2008 Om det handlar om storfocken så passar seglarsnack bättre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 18 Juli , 2008 den kanske spottar kylvattnet långt räknas det hahahahhahahaaa tokzkallar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sm0sbi 0 Postad 18 Juli , 2008 Jag gissar på kort med de refferenser som finns på bilden, tex stuprör som brukar vara 90 mm och plattorna som är ungefär lita stora som måttet på motorn och plattor är sällan 50 cm, mycket vanligare mått är 400x400mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 18 Juli , 2008 HEJigen rövarn ett sista inlägg har du lagt ut en bild som jag har missat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 19 Juli , 2008 Ska man se till ursprungsinlägget och dess efterföljande debatt tror jag detta forum passar alldeles utmärkt, både i sin helhet och i detalj. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 19 Juli , 2008 Hej igen, kalledrag. Ytterligare ett sista inlägg: Jag har lagt ut många bilder, huruvida Du missat någon av dem, eller vilken har jag tyvärr ingen aning om...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_H 0 Postad 19 Juli , 2008 Hej Jag tycker att den ser lång ut. Men det är inte så lätt att se kolla denna annonsen tre korta.jag tror att det är två långa ock en kort vad tror ni ? http://www.blocket.se/vi/17183843.htm?ca=16_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sotarn 0 Postad 20 Juli , 2008 Såg ut som 3 korta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser